18. dubna 2018

3. Nepijete dost vody

Lidský mozek obsahuje ze tří čtvrtin vodu, proto vás bolí hlava a cítíte se unavená, když celý den nepijete a nedodáváte mozkovně dostatečný přísun tekutin. Pravidelnou závlahu potřebují i ledviny, které močí odvádějí z těla škodliviny a čistí krev. Tělo si většinou samo řekne, když má žízeň, na zvýšený přísun tekutin ale dbejte hlavně při sportu – pokud je nedoplníte, zpomalíte regenerační procesy. Pitný režim si hlídejte i během kojení a hubnutí, vyhnete se zácpě a rychlejšímu stárnutí pleti. . Doporučuje také vyhýbat se slazeným nápojům, protože tělo musí na jejich zpracování využít část svých zásob vody. Pozor, do pitného režimu se nepočítá alkohol, přestože malé dávky dokážou pomáhat. Šampaňské a víno například rozšiřují cévy, což v rozumném množství pomáhá při srdečních a oběhových nemocech. Antioxidanty v kávě a čaji zase brání rozvoji některých chorob, třeba cukrovky.

4. Popíjíte koktejly

Embed from Getty Images

Alkohol působí močopudně, takže voda, která má chránit vnitřní orgány, neputuje do buněk, ale do močového měchýře – proto se vám chce v hospodě pořád na toaletu. V těle se navíc začínají hromadit toxiny, protože lihoviny obsahují takzvané kongenery neboli toxické látky, které vznikají při kvašení. Různé nápoje obsahují rozdílné kongenery, proto když smícháte pivo, víno a vodku, máte horší kocovinu – tělo zahltilo víc různých toxinů. Alkohol zvyšuje riziko výskytu přibližně šedesáti onemocnění včetně poruch psychiky, imunity a plodnosti, rakoviny, plicních a svalových chorob. Vědci už dnes vědí, že náchylnost k závislosti na alkoholu bohužel ovlivňuje i genetická výbava.