16. března 2011
Mnoho druhů ovoce a zeleniny jsou velmi užitečnými spojenci v boji s nadbytečnými kilogramy. Na druhou stranu v nich však číhá i nebezpečí v podobě cukrů a tuků. Skutečnou tukovou bombu představuje například avokádo!
1 / 2

Nejsilnější spojenci v dietě

➽ Ananas (180 kJ/100 g)
Obsahuje sice docela dost cukru, ale také enzym bromelain, který výrazně urychluje spalování tuků. Ananasové diety se vyznačují tím, že nejsou ‚hladové‘ a necítíte se při nich vyčerpaně, protože v tomto ovoci je i spousta vitaminů a minerálů.

➽ Grapefruit (94 kJ/100 g)
Tenhle citrusový plod se chová jako spalovna tuků mimo jiné kvůli obsahu vitaminu C. Navíc nedodá tělu tolik cukrů jako třeba pomeranče a má dužinu nabitou pektiny – rozpustnou vlákninou urychlující látkovou výměnu.

➽ Papája (240 kJ/100 g)
Oproti jiné­mu ovoci obsahuje mnohem více trávicích enzymů. Podporuje tedy zpracování potravy a její ekonomické využití. Ale pozor. To všechno platí jen o čerstvé papáje – ta sušená  je opravdu velmi kalorická.

➽ Vodní meloun (67 kJ/100 g)
Jeho přínos je ve velkém množství obsažené vody – až 90 %. Dokáže proto zahnat žízeň a částečně i hlad, přitom detoxikuje organismus.

➽ Jablka (260 kJ/100 g)
Také jablka pročišťují, protože obsahují pektin. Navíc však zasytí na delší dobu. Jablka jezte raději se slupkou – kvůli vitaminu C, který se drží těsně pod jejím povrchem.

➽ Kiwi (238 kJ/100 g)
Když už vám dieta poleze na nervy, zkuste do ní zařadit kiwi. Velkým obsahem draslíku totiž skvěle zbavuje stresu. Vitaminu C v něm najdete třikrát víc než ve středně velkém pomeranči.

1 / 2