25. července 2017
Ach, ten mylný pocit, že hodina beachvolejbalu nám zajistí vstupenku do ráje neomezeného jídla a pití... 
1 / 2

příchodem léta míváme optimistické vize. Bude hezky. Budeme se hýbat, potit, cestovat, jíst jen saláty… A váha zaručeně poletí dolů. Jenže když si pak v průběhu prázdnin stoupneme na váhu, je to přesně naopak. Tak zase zamotáte přes plavky sarong, protože ač se všude dočítáte, že plus size postava je teď v kurzu, vy se taková dobře necítíte.

PROČ JE LÉTO NENÁPADNÝ ZABIJÁK ŠTÍHLÉ LINIE?

Jedním z důvodů je dovolená. All-inclusive naší postavě neprospívá. Psychologicky je potvrzené, že když je někde volný bufet formou švédských stolů, máme tendenci si nabrat na talíř mnohem víc, než jsme běžně zvyklí, a navíc to prokládáme sladkými nápoji a kávou. Jsou tu i letní hříchy u stánků – klobásky, hranolky, hamburger či malinovka. Další kalorickou bombou je alkohol.

I plážové bary, zahradní party a grilovačky, posezení na zahrádkách výletních restaurací, lelkování v lounge v kavárnách na riviéře nebo víno večer na terase pod hvězdami nás kaloricky zásobí dostatečně. Takové pivo vyjedete na kole odhadem za půl hodiny. Tři už za jednu vyjížďku vyšlapat nezvládnete. Spojíte-li takový výlet s obědem, máte vystaráno. Ve vedrech jíme nepravidelně, jenže když nedodáte tělu kvalitní jídlo v naučených časech, začne hromadit tuk.

V létě se sice možná hýbete více než v jiné roční období, ale pravděpodobně přijmete i více kalorií, a to hlavně z těch špatných zdrojů. Další letní pohromou může být kupodivu i zelenina a už zmiňovaný slavný vodní meloun. Že prý je – jak už jeho název napovídá – plný vody a nízkokalorický. Ano, je. 100 gramů melounu skrývá jen 140 kJ. Zkuste si ale poctivě odvážit, jak těch 100 gramů reálně vypadá… 

1 / 2