23. července 2017
Čtěte, co můžete od různých typů jógy čekat a který se pro vás hodí nejvíc.
1 / 3

Hatha jóga

• Sedne vám, když: jste ve stresu, toužíte po uvolnění a vyčištění hlavy

Hatha jóga je klasická forma jógy. Cvičí se při ní ásany s výdrží, které střídá alespoň krátké uvolnění, a celá polovina lekce se zaměřuje na relaxaci, dýchání a meditaci. Postupuje se od jednoduchých pozic až k náročnějším polohám, které zvyšují vaši pohyblivost, masírují vnitřní orgány a posilují psychiku. Do pozic se přitom dostáváte velmi pomalu, takže téměř nehrozí, že byste se zpotila. Ze cvičení budete odcházet protažená, uvolněná a v povznesené náladě.

TIP: Začněte den pozdravem slunci

Iyengar jóga

• Sedne vám, když: trpíte bolestmi zad a hledáte nový motor do života

Instruktoři tohoto typu jógy používají při cvičeních speciální pomůcky, jako jsou bloky, pásy nebo deky, s cílem dostat tělo do přesné pozice. Každý pohyb totiž musíte vykonat velice pečlivě a přesně, díky čemuž se dokonale protáhnete, celé tělo zpružní a zpevníte si páteř. Lekce vás nabijí silou i vnitřním klidem.

1 / 3