13. června 2017
Průměrná žena vydrží u nové diety pět týdnů, dva dny a čtyřicet tři minut. 
1 / 2

Podle studie odborníků z Kodaňské univerzity je však nejbezpečnější cestou, jak zdravě zhubnout a štíhlou postavu si pak dlouho udržet, jedině roční dieta. Zcela se totiž přenastaví váš systém. Jak psychicky, tak fyzicky. 

CESTA K ÚSPĚCHU

Na pařížském fashion weeku, kde se hodně řeší, kdo je tlustý, kdo míň a kdo vůbec, jsem potkala známou ze spřáteleného britského periodika. Annie vypadala úžasně. Před rokem a půl patřila k těch oplácanějším, letos byla krásně štíhlá. A nejen to. Celkově zářila a vypadala uvolněně a spokojeně. Vyšlo najevo, že má za sebou 365 dní dlouhý dietní plán. „Když mi ho můj osobní trenér navrhl, myslela jsem, že mu přeskočilo,“ říkala Annie.

„Mám problém vydržet s mužem ve vztahu celý rok, a teď bych měla setrvat tak dlouho u stejných stravovacích návyků? Připadalo mi to nereálné, ale řekla jsem, že to přece jen zkusím. A víte co? Ono to bylo ve finále mnohem méně kruté než drsné nárazové diety, kterých jsem vyzkoušela desítky. Poslední den diety jsem zakončila koktejlem bez cukru a už jsem plánovala, jak si další den dopřeju něco do té doby zapovězeného. Jenže když jsem se probudila, zjistila jsem, že mě to vůbec neláká. Představa přesoleného a přeslazeného jídla ve mně vyvolala akorát tak mírné zhoupnutí žaludku a vlažný nezájem.“

TIP: Dietní horoskop pro každé znamení

Co je důležité vědět? 

Roční dieta nebude tak striktní jako rychlé očistné či redukční programy. Důležité je zlehčit jídelníček. Zařadit hodně čerstvého – zeleniny, ovoce, vlákniny, libová masa, pokud nejste vegetariánka, oříšky a semínka. Ubrat mléčných výrobků, tučných sýrů, bílého pečiva a jídel z mouky s lepkem, vyhýbat se rafinovanému cukru, ztuženým tukům a fastfoodu. Jíst v rámci možností pravidelně, snídat, obědvat, večeřet. Pokud přijde hlad, svačinka v oříškové či ovocné podobě je dovolena. Podstatné je také zmenšit porce. Není přece potřeba se při každém jídle nacpat k prasknutí. Oněch slavných dvacet minut stále platí, takže: Pokud sníte svou porci jídla a máte dojem, že stále ještě máte hlad, počkejte patnáct dvacet minut. Přesně za tu dobu tělu dojde, že už jedlo a není třeba přidávat další „palivo“.

Zpočátku půjdou kila dolů celkem snadno a rychle. Pak ale přijde období, kdy budete mít dojem, že se nic neděje. Nevzdávejte to! Při dlouhodobých dietních plánech je to naprosto normální. Časem se můžete těšit na další kolo úbytku váhy.

1 / 2