25. dubna 2017
Vláknina je pro nás nezbytná a měla by být základní složkou našeho jídelníčku. Proč je ale tolik důležitá a kolik jí vlastně máme denně sníst? Víte, jak si ji zdravě a chutně dopřát?

Vláknina je pro nás nepostradatelná z hlediska zdraví, správného zažívání i hubnutí. Je pro nás nestravitelná, a proto v zažívacím traktu funguje jako „kartáč střev“ a napomáhá odplavovat usazeniny. Její význam se zmiňuje v souvislosti s cholesterolem, kardiovaskulárními chorobami, onemocněními trávicího traktu i obezitou.

Kterou vlákninu si vybrat?

Vlákninu dělíme na rozpustnou a nerozpustnou. Rozpustná bobtná ve vodě a umí několikanásobně zvětšit svůj objem. Vyvolává rychlejší pocit nasycení a může být zdrojem energie. Nerozpustná vláknina má spíše mechanickou funkci. Zvětšuje svůj objem ve střevech, a tím zkracuje dobu, po kterou tam potrava zůstává. Je důležitá v prevenci zácpy, rakoviny střev i hemoroidů.

Pro naše tělo jsou oba druhy vlákniny stejně důležité, a proto je vhodné ve vyváženém množství konzumovat oba druhy. Dospělý člověk má sníst 20 – 25 g vlákniny denně. Nejbohatším zdrojem rozpustné i nerozpustné vlákniny jsou lněná a chia semínka.

Zlato mezi vlákninami

Maxivitalis Zlatěnka je unikátní kombinací chia semínek a zlaté lněné vlákniny ze lnu setého, který zlepšuje trávení a vylučování, reguluje hladinu cholesterolu a činnost srdce. V tomto doplňku stravy naleznete i potřebné omega-3 esenciální vícenenasycené kyseliny (PUFA) a lignany.

Aby dobře působila v trávicím traktu, rozmíchejte ji minimálně ve 2 dcl tekutiny. Ale hodí se také jako přísada na ovesné vločky, do müsli, jogurtů, přesnídávek, ovocných koktejlů, k posypání salátů nebo do pomazánek. Můžete ji použít při vaření jako bezlepkovou mouku k přípravě chleba, palačinek či koláčů.

K dostání v lékárně nebo na www.maxivitalis.cz