Důvodů je několik. Ženy se mohou vymlouvat na blížící se menstruaci a muži jim pak nevyčítají tolik. Psychologové se také domnívají, že jde o způsob, jak se ženy vyrovnávají s negativními emocemi, které často před menstruací pociťují.
Profesorka z University of Hertfordshire se ptala 443 žen v různých věkových kategoriích na jejich nakupovací návyky. Výsledek: dvě třetiny žen se přiznalo, že týden před menstruací nakupují impulzivněji. Polovina se svěřila, že klidně překročí rozpočet, který na nákupy má. Většina z nich se poté cítí provinile.
Deprese = více oblečení
Neřízené utrácení bývá reakcí na silné emoce. Ženy jsou deprimované, a proto vyráží na nákupy, aby si zlepšily náladu. Toto chování lze vysvětlit hormonální změnou v těle. Často může být utrácení důsledkem předmenstruační deprese, kterou by měly ženy začít řešit. Ve většině případů jde o normální chování, ale odborníci varují, pokud chcete šetřit, vyhýbejte se v tomto kritickém období obchodním centrům.
Šaty vs. fitko
Ženy s menstruační depresí často řeší více svůj vzhled a vidí se v neuvěřitelně obrovských rozměrech, což mnohdy není vůbec založené na pravdě. Když pak vyrazí do obchodu, kupují menší oblečení, do kterého plánují hubnout. Tím se dostávají do začarovaného kruhu, vidí se tlusté a všechno oblečení je jim malé.
Ideální řešení této situace je nahradit nakupování návštěvou posilovny. Zde vybijete negativní emoce a uděláte něco pro své zdraví.