22. března 2017
Zima je konečně na ústupu a nás čeká jaro. Je více než možné, že se nebudete cítit svěží a nastartovaná na teplé počasí, ale unavená a vyčerpaná.
1 / 2

Myslíte si, že to vše je důsledek jarní únavy? Omyl. Tento jev nepřinášejí krásné měsíce, ale vleklá zima. Hřejivé paprsky a teploty pomalu se šplhající nad bod mrazu by vás měly naopak povzbudit a přinést příjemné pocity. Takový stav může být také touha vašeho těla po detoxikaci.

Napravte chyby

Jak začít s detoxikací organismu? Samozřejmě tím prvním, nejjednodušším a nejzákladnějším krokem je obrátit výše popsané návyky naruby. Omezte nezdravé potraviny, nahraďte je ovocem, zeleninou, přírodními šťávami, libovým masem a rybami. Druhým pilířem je pak logicky výdajová strana – tedy pohyb a cvičení. Je třeba na sobě pracovat intenzivně a pravidelně. Tuky spálíte zejména aerobním cvičením, takže je žádoucí běh, plavání, různé druhy aerobiků a dalších aktivit. Nabízí se zde i rychlá chůze. Pustit na sebe trochu světla během svižné procházky probouzející se přírodou je blahodárné pro tělo i pro duši.

Čtěte také: Populární detoxy: proč se je (ne)vyplatí držet?

Následky zimy

Dlouhodobě je zimní období příčinou ‚huntování‘ organismu. Méně častý styk pokožky s málo intenzivními slunečními paprsky způsobuje hormonální nerovnováhu v těle a nedostatek tvorby vitaminu D a dalších látek. Dlouhé noci pak mají negativní vliv zejména na lidskou psychiku. Své tělo si ale také dokážeme ničit vlastní vinou. Může za to především nedostatek pohybu a špatně vyvážená strava. Je to celkem logic­ké. V zimních měsících se jen málokomu chce chodit ven, natož pravidelně sportovat.

1 / 2