2. března 2017
Světem hýbou nejnovější stravovací trendy. Ke které skupině nadšenkyň se přidáte?
1 / 4

Ochránkyně svých střev

Přidejte se k nim, pokud: Vás trápí suchá kůže na rukou, pupínky, lupy, alergie…

O co jde: Předně se seznámíte s fungováním vlastních střev. V těch totiž přežívají bakterie a mikrobi, a pokud jsou ve vzájemné rovnováze, dokážou chránit před některými onemocněními a pomoct vám udržet štíhlou postavu. V čem je obvykle problém? Přirozenému prostředí ve střevech škodí těžkopádné západní stravování (hodně cukru a lepku, málo vlákniny) a neprospívá ani přehnaná hygiena. Řešení? Přestaňte všechno kolem sebe dezinfikovat. Postačí, když si pročistíte jídelníček.

Zásady: Řiďte se pravidlem 1–2–3 = kus ovoce nebo zeleniny k snídani, dva k obědu, tři k večeři. Sacharidy jsou v pohodě. S masem a mléčnými výrobky to už tolik nepřehánějte a zapomeňte na průmyslově zpracované potraviny (mražená pizza, čína ve vaničce). Vyplatí se číst složení výrobků a odpusťte si věci, které obsahují geneticky modifikované složky (objevují se často v jogurtech a dresincích).

Výhody: Nemusíte dodržovat žádná složitá pravidla.

Nevýhody: Potřeba vařit z čerstvých surovin, a tím pádem víc času stráveného v kuchyni…

Přečtěte si: Zdravá střeva, Justin a Erica Sonnenburgovi (309 Kč, Jan Melvil Publishing) nebo Kvašené potraviny pro vitalitu a zdraví, Dunja Gulinová (Ikar, 299 Kč).

Tip: Otestujte se. Takzvané vyšetření střevního mikrobiomu provádí třeba plzeňská laboratoř 5P medicine (5pmedicine.com), za analýzu zaplatíte 4800 Kč.
Kdo tohle dodržuje: Zpěvačka Katy Perry má vždycky v kabelce probiotika v pilulce, Lauren Conrad a Anna Paquin zase preferují jejich nápojové alternativy.

Všechny členky klanu: Mají rozzářenou a čistou pleť.

Další poznávací znamení: Milují čočku, hrách, fazole a ovesné vločky. Nestráví se v tenkém střevě, ale až později díky bakteriím v tračníku. Nasytíte se, ale spolykáte málo kalorií. Skvělý tip je fermentovaná zelenina!

1 / 4