17. února 2017
Přiznejme si, že více jak polovina z nás se trápí myšlenkami na dietu. A nyní, po tučné zimě, je nás určitě mnohem víc.
1 / 2

Samozřejmě, že hubnout se nedá bez pohybu, to každá z nás ví. Ale důležitým základem je změnit své stravovací návyky. To je první krok k úspěchu a pak jde ručička na váze dolů jako po másle. Netvrďte, že to nejde, stačí dodržet dvoufázový plán.

Naučte se ovládat své tělo

Na snížení tělesné váhy je zaměřena redukční dieta. Nic nového pod sluncem, ale víte, že její podstatou není jen úbytek hmotnosti? Její úspěch totiž kromě aktivního pohybu závisí na obrácení metabolismu úplně opačným směrem. Znamená to odnaučit organismus ukládat zásobu energie ‚na horší časy‘, a naopak jej naučit, jak energii spalovat.

Čtěte také: Cvičte podle horoskopu a kila půjdou dolů (skoro) sama

Dietu rozdělte na dvě etapy

V první fázi diety začněte od tekutin. Vyřaďte z jídelníčku sladké nápoje a pijte jen čistou vodu. Dalším bodem je vydatná snídaně, která tělu po spánku doplní energii. Měla by být bohatá na bílkoviny, takže vejce nebo masitou snídani si můžete dát bez obav.

Snídejte pravidelně, tělo s tím bude počítat a rychle se novému režimu přizpůsobí. K obědu si dopřejte běžnou porci jídla, samozřejmě bez přebytečných tuků nebo cukrů. Tedy nemaštěné přílohy, žádná tatarka, smažený sýr, ale naopak hodně zeleniny a libové maso.

Nejobtížnější část dne bude večer. V první fázi zjednodušte večeři na lehké zeleninové jídlo. Pocit hladu, který ze začátku budete pociťovat, zaženete jablkem, syrovým zelím nebo zeleninovým salátem. Později si tělo na tento druh stravování tak navykne, že večer už vám opravdu bude stačit jen ovoce nebo zelenina.

1 / 2