15. ledna 2017
Úžasná zelenina, která nejen chutná, ale také pomáhá shodit přebytečná kila. Vyzkoušejte!

Květák je bohužel podceňovaná zelenina, dejte mu šanci. Tato úžasná zelenina se dá připravit na mnoho způsobů, jež vám budou chutnat.

Místo masa!

Květák je super náhrada masa v dietních jídlech. Pokud máte velký hlad, zakousněte se do syrového květáku, je křupavý a váš mozek rychle rozpozná, že už je plný.

Vlastnosti

– neobsahuje téměř žádný tuk
– půl hrnku květáku obsahuje 2g zdravé vlákniny, 3g uhlohydrátů, 28 mg vitaminu C, 88 mg draslíku a také je zdrojem kyseliny listové.

Výběr

Při nákupu vybírejte pěkné bílé květáky, jejichž hlavičky drží u sebe. Skladujte ho nemytý a bez obalu v lednici, aby zůstal co nejdéle křupavý.

Úprava

Ideální je v páře nebo vařený ve vodě. Ve vodě dejte pozor, abyste jej nerozvařili, tím ztrácí vitamin C. Květák není potřeba ochucovat tučnými sýry, smetanou či omáčkou. Připravte si lehký jogurtový dresing a je to! Kombinujte s další zeleninou: brokolice, mrkev, rajčata…

 Pár tipů na úpravu květáku