23. prosince 2016
Děsíme se zimního období, protože se během chladných dní ukládá v těle jaksi víc tuku. Problém zimního přibírání se netýká pouze žen, ale i mužů.

Nabízíme vám 5 zásad, jež udrží zimní kila na uzdě.

1. Spánek

Dlouhé večery před televizí nebo u počítače se vám mohou vymstít. Při sledování TV či práce na PC neuhlídáte pamlsky, které si naservírujete. Kromě toho je dokázáno, že lidé, kteří spí méně, mívají sklon k tloustnutí. Proto jménem zachování štíhlé postavy raději zalezte do postele a pamlsky vyměňte za zeleninu či zdravé dobroty.

2. Tekutiny

Dobrou prevencí proti tloustnutí je i pití dostatečného množství tekutin. Zatímco v létě máme častěji pocit žízně a pitný režim dodržujme snáz. V zimních měsících máme tendenci v tomto směru polevit. Vzpomeňte si na rčení: Hlad je převlečená žízeň.

3. Čaj

Například zelený čaj nebo máta mají pozitivní účinky na náš organismus. Vyměňte šálek horké čokolády či latté za hrneček neslazeného čaje. Zahřeje vás a příznivě nabudí.

4. Polévky

Věděli jste, že ušetřit kalorie můžete díky polévkám? Někteří výživový poradci radí v zimě jíst lehké zeleninové polévky, které zaplní žaludek, mají málo kalorií a vy pak nesníte tolik hlavního jídla 😉

5. Světlo

Nedostatek světla nám zhoršuje náladu a také jsme více unavení, což má za následek, že máme i větší chuť k jídlu. Abychom tomu předešli, je dobré vyhledávat co nejvíce denního světla. Ideální by byla alespoň 20 minutová procházka v době kolem oběda.

Tip: I v zimních měsících je důležité se hýbat. Pravidelný pohyb nám zlepší náladu, posílí imunitu a jako bonus vyrýsujete postavu.