28. listopadu 2016
To, co jíte, ovlivňuje funkce vašeho organismu. Víme, jak si uděláte z jídla svého nejvěrnějšího spojence.
1 / 6

Každá část těla potřebuje trochu jiné živiny. Chcete rozpumpovat mozek? Nablýskat unavenou pleť? Pročistit játra po večírku? Žádný problém. Stačí, když budete dodržovat ten správný jídelníček. Nebojte se žádných odporných lektvarů. Na naší dietě si pochutnáte!

Když potřebujete: pevnou imunitu

Nadopujte se antioxidanty. Zničí volné radikály v těle dřív, než vám stihnou zpustošit důležité buňky. Nejstatečnějšími antioxidačními bojovníky jsou vitaminy E, C a beta-karoten. Titul absolutní vítěz v této kategorii získává česnek, který obsahuje nejméně patnáct různých antioxidantů. Mimo jiné také selen, který si lidské tělo nedokáže vyrobit, a tak mu ho musíte dodat ve stravě. Upírská medicína navíc působí jako přírodní antibiotikum.

Dva syrové stroužky česneku denně vás udrží ve formě a nepříjemný dech zamaskujete tím, že rozkoušete zrnko kávy. Metabolismus posílí i jahody, které představují větší zásobárnu vitaminu C než kterékoli jiné ovoce. Céčko vás obrní proti nachlazení i proti stresu a sníží cholesterol v krvi. Navíc stimuluje zrání červených krvinek, čímž napomáhá hojit rány. Omlazující vitamin E načerpáte z obilných klíčků a ořechů, mocného imunitního ochránce beta-karoten zase ze zelené zeleniny.

Co ještě zabírá: sušené meruňky, cibule, dýně, melouny, mrkev, rozmarýnová tinktura.

1 / 6