15. listopadu 2017
Celulitida trápí více než 90 procent žen. Takže nezoufejte, nejste v tom v žádném případě sama. Také vás ubezpečíme, že celulitida nesouvisí přímo s nadváhou – trpí jí i štíhlé ženy.

Co podporuje vznik celulitidy?

Kromě stárnutí a nadváhy podporuje vznik celulitidy stres, nedostatek pohybu, hormonální antikoncepce, těhotenství, puberta, období přechodu, kouření a pití alkoholu a také genetická dispozice. Ukládání tukových zásob kolem hýždí a na stehnech podporují i špatné stravovací návyky a nedostatečný příjem tekutin.

Čím se jí zbavit nebo jak se jí rovnou vyhnout?

1. Vyvážená strava z kvalitních potravin pro zajištění správného přísunu živin a vitaminů. Vyhýbejte se uzeninám, vepřovému masu, slaným tučným sýrům, ‚fast foodům‘, cukru, produktům z bílé mouky, rafinovaným a ztuženým tukům. Zkuste přidat do svého jídelníčku větší podíl čerstvé zeleniny a zeleninových salátů, ovoce, sušeného ovoce, podmáslí, netučných sýrů, soji, celozrnných produktů, libového masa (telecí, hovězí, drůbeží).

2. Dostatek přísunu tekutin – denně vypijte dva až tři litry teku­tin. Pijte pramenitou vodu, zelený a bylinkový čaj, detoxikační šťávy – např. březovou (seženete v bioprodejnách či na interne­tu), aby se z těla vyplavovaly usazeniny a škodliviny.

3. Pravidelný pohyb – posiluje svaly a pojivovou tkáň problémových partií, zlepšuje oběh krevního a lymfatického systému. Pravidelné cvičení také urychluje metabolismus, pomáhá odbourávat tuky a spotřebovávat přebytečnou energii. Doporučuje se rychlá chůze, plavání, jízda na kole, chůze do schodů, lehké posilování s nízkou zátěží a větším počtem opakování a závěrečným protaže­ním atd.

4. Masáže – nejvíce se osvědčila ruční lymfodrenáž od odborní­ka, při které se aktivuje podkožní lymfatický systém. Tato meto­da má zásadní význam pro ovlivnění celulitidy.

5. Péče o pokožku – na celulitidu a celkový vzhled pokožky působí příznivě přípravky s obsahem mořských řas a éterických olejů (neváhejte zkusit jalovcový, rozmarýnový, grapefruitový, gerániový, březový).