30. srpna 2016
 | 
Foto: Shutterstock
Hubnutí je věda a na každého platí něco jiného. 
1 / 3

Motivace

Klíčem k úspěšnému hubnutí je motivace. Většina lidí vidí pokles motivace jako signál selhání, ale to je špatně. Motivace má svůj přirozený cyklus. Jeden den jste motivovaná na 1000% a za tři dny naopak na 0%. Psycholog Joshua C. Klapow tvrdí, že problém s motivací je, že čím více se lidé snaží, tím více je cíl nedosažitelný. Zkuste si dát reálný cíl a nepropadejte panice, jakmile vás přepadne trocha lenosti.

Vykliďte skříň

Udělejte důkladnou čistku v šatníku. Vyhoďte všechny věci, které jsou vám příliš velké nebo příliš malé. Mějte tam jen ty věci, které opravdu nosíte. Díky probírce vašeho šatníku přestanou deprese z toho, že do těch šatů se nevejdete nebo jste v nich tlustá. Psychika hraje při hubnutí zásadní roli.

Šílený cíl

Jakmile si vedle skříně vyvěsíte plakát supermodelky, tak se depresím určitě nevyhnete. V Holandsku provedli studii, kdy ženy rozdělili do dvou skupin. Jedna skupina dostala zápisník, kam si měly ženy zapisovat příjem kalorií a pohybové aktivity, kde byly fotografie supermodelek. Druhá skupina dostala také zápisník, ale s neutrálními obrázky. Neutrální skupina hubla přirozeně, skupina s modelkami téměř vůbec.

Foťte se

Vyberte si místo a spodní prádlo. Každý týden se vyfoťte a po několika týdnech fotografie porovnejte. Sama uvidíte, jestli vaše hubnoucí snahy přináší ovoce.

1 / 3