9. srpna 2016
Ručička váhy ne a ne změnit polohu? I když jste si upravila jídelníček a držíte se zuby nehty od cukrárny? Možná vás to překvapí, ale na vině může být voda, kterou ve svém těle zadržujete. Poperte se s jejím přebytkem!

‚Povodeň‘ v těle…

Zadržování vody v organismu (neboli retence) není samo o sobě nebezpečné, ale dokáže nám pěkně znepříjemnit život. Oteklé nohy a ruce nejsou nic hezkého a nemyslete si, že voda v těle nic neváží. Může vám na váze přičarovat hezkých pár kil navíc. 

Příčiny jsou různé

Většinou se tyto problémy objevují v době před očekávanou menstruací. Další příčinou je také nesprávná životospráva, a to zejména přemíra konzervačních prostředků či nadměrná konzumace jídel s vysokým obsahem soli.

Otoky a objem

Přibývají nám centimetry,  a to především v oblasti pasu a břicha, dále se objevují otoky  dlouhotrvající pocity plnosti či těžkosti. Nepříjemným důsledkem zadržování vody bývá také pomerančová kůže na stehnech a zadečku, která začíná být viditelnější.

Stop zadržování vody v těle

I když se to nezdá, tak největší chybou, které se můžeme dopustit, je snížení příjmu tekutin. Je totiž nutné dodržovat správný pitný režim. Vhodné je také omezit příjem sodíku, který má tendenci zvyšovat množství vody v tkáních mimo buňky. V překladu to znamená méně solit. Přemýšlejte také o volbě vhodných potravin a vyvarujte se jídla, které obsahuje hodně soli. Mezi ně patří např. uzeniny, některé sýry, slané tyčinky, smažené brambůrky, konzervy, instantní jídla nebo průmyslově vyráběné saláty. 

Co bychom naopak do našeho každodenního jídelníčku zařadit měli, jsou potraviny bohaté na draslík (zelenina především brokolice, banány, meruňky nebo čerstvá pomerančová šťáva). Nezapomeňme také na dostatečný příjem vápníku (mléko a mléčné výrobky, tvrdé sýry). Ty je dobré kombinovat s mléčnými výrobky méně slanými, jako jsou např. jogurty, tvaroh, smetanové sýry nebo žervé.