8. srpna 2016
 | 
Foto: Shutterstock
Bez práce to nepůjde. Důležitý není jen počet, ale hlavně provedení!

Jak na správný dřep?

→ Postavte se do vzpříměného stoje s chodidly rovnoběžně a na šířku kyčlí. Důležité u dřepu je, aby se stále celá chodidla dotýkala podložky.

→ Způsob provedení dřepu připomíná sedání na záchod, kdy vystrčíte zadek dozadu a trup předkloníte, ale pozor, nehrbte se!

→ Dřep by neměl jít níž než na úroveň kolen. Tělo je stále vzpřímené a hlava v prodloužení páteře.

→ Dolů i zpět dělejte pohyb pomalu a postupně. V nejvyšší pozici zatáhněte hýžďové svaly, ale neprotlačujte pánev vpřed ani nepropínejte kolena.

Účinek

Správně provedený dřep zapojuje velké množství svalů. Ze začátku dělejte obyčejné dřepy, postupně si můžete vzít do každé ruky činku.

Kolik?

Začněte s 20 dřepy po 3 sériích. Jakmile si cvik osvojíte, můžete si postupně přidávat – 30 dřepů po 3 sériích, 40 dřepů po 3 sériích… nebo přidejte zmíněné činky.

→ Nezapomínejte se před a po cvičení důkladně protáhnout!!!