17. července 2016
 | 
Foto: Shutterstock
Vrátila jste se z dovolené krásně snědá a chcete, aby vám barva vydržela co nejdéle? Zeptali jsme se odborníků, jak si opálení udržet pár týdnů navíc, aniž bychom zruinovali svoji peněženku.
1 / 2

Vzhledem k prospěšnosti vitamínu D doporučují vědci pobývat na slunci ve všech ročních obdobích – denně alespoň patnáct minut. Naopak čím dál méně doporučovaná bývá návštěva solária. Opálení však lze podle odbornic na stravování a krásu udržet déle i přírodními cestami.

„Namažte“ se mrkví

Mrkev je známa svým obsahem betakarotenu, který přispívá k snědému zabarvení pokožky. Slyšeli jste však o mrkvové masce? Wellness koučka a zakladatelka kliniky estetické medicíny Petra Clinic Petra Řehořková doporučuje mrkev použít i jako samoopalovací prostředek. „Když nanesete jemně nastrouhanou mrkev rovnoměrně na svoji pokožku, bude výsledkem hezké a přírodní opálení.“ Odbornice však podtrhuje důležitost jejího rovnoměrného rozprostření, aby opálení bylo souvislé a neměli jste na pokožce skvrny.

Jak je známo, mrkev také blahodárně působí na barvu pokožky samotnou konzumací. Hlavní nutriční specialistka Monika Bartolomějová ze Světa zdraví přichází s tipem, jak v této kořenové zelenině využít co nejvíce prospěšných látek: pijte pravidelně čerstvě vylisovanou mrkvovou šťávu. Barviva, která mrkev obsahuje, se postarají o zabarvení pokožky.

Konzumujte „červenou zeleninu“

Také rajčata obsahují betakaroten. A vedle něho i zdraví prospěšný lykopen (obsahuje ho i červená paprika). Ten dle vědeckých výzkumů účinně pomáhá v prevenci rakoviny. Ale pozor. Množství a tedy účinky lykopenu se při tepelném zpracovávání zvětšují. U vitamínů však platí nepřímá úměra: tepelným zpracováním jich ubývá. Co s tím? Monika Bartolomějová radí: „Ideální je míchat rajčata syrová i tepelně upravená. Připravit z nich můžete rajčatový salát nebo je můžete krátce podusit a podávat s celozrnnými těstovinami.“

Používejte kvalitní peeling

Téměř zlidovělá je představa, že peeling urychluje blednutí kůže. S tím však wellness koučka Řehořková nesouhlasí. „Peeling odstraní jen odumřelou pokožku, zatímco opálení je i v jejích nižších vrstvách,“ říká odbornice. Zároveň zmiňuje přirozený jev, kdy opálení postupně bledne. V některých přímořských letoviscích nabízejí peeling mořským pískem nebo zrníčky tamějšího ovoce. Ten Řehořková doporučuje využít i uprostřed dovolené. Jen byste se několik hodin po této kosmetické proceduře neměli vystavovat slunci, protože jemná zrníčka podráždí pokožku. Po dovolené si dopřávejte peeling jednou týdně – kůže bude vypadat mladší a prokrvenější.

1 / 2