30. června 2016
Rok co rok doufáte, že se z dovolené od moře vrátíte štíhlejší, a zatím to nikdy neklaplo? Letos se to konečně podaří!
1 / 3

Nepovedlo se vám zhubnout do bikin před dovolenou? Nevadí. Pobyt u moře může znamenat důležitý mezník ve vaší snaze shodit přebytečné kilogramy a vytvarovat hezčí postavu. Následující rady totiž fungují.

Plavte

Vrnět na lehátku v lázni slunečních paprs­ků je prima a roz­hod­ně netvrdíme, že byste se toho měla vzdá­vat. Chcete-li ovšem zhubnout, naordinujte si alespoň dvakrát denně skutečné plavání. Půlhodinka vám odčerpá stejné množství kJ jako jogging. Využijte hotelového bazénu v ranních nebo večerních hodinách, kdy je obvykle prázdnější.

Energeticky nejnáročnější jsou styly kraul a znak (oproti klasickým prsům s hlavou ponořovanou pod vodu dvakrát, s hlavou nad vodou třikrát). Nejúčinnější co do výdeje kalorií jsou delfínové nohy. Pokud je umíte, nezapomínejte je při obrátkách používat. Voda by měla mít kolem 25 °C. Teplejší unavuje a chladnější zas nedovolí odbourávat tuky.

Pozor na polopenzi

Je jasné, že stravováním v reži­mu polopenze ušetříte. Jen málokdo má v horkém podnebí elán na oběd. Bohužel to má svá úskalí. Jestliže postupujete systémem ‚najím se hodně u snídaně a pak hodně u večeře‘, zhubnout se vám rozhodně nepodaří. Nejdéle třetí den pobytu tělo zazname­ná, že během dne nedostává dostatek potravy a nepříjemně strádá, a začne ‚syslit‘ tukové zásoby.

Snažte se rozvrhnout příjem potravy lépe. Přes den si dopřejte alespoň dvě menší svačiny – celozrnné sušenky, müsli tyčin­ku, tvarohový mražený krém, jogurt nebo ovoce dobře umyté v pitné balené vodě. Díky tomu pak k večeři nesníte takové množství lahůdek z lákavého švédského stolu.

1 / 3