16. června 2016
Časy se (ne)mění. Na každé reklamě, kterou míjíte, je hubená holka, všude se mluví a píše o dietách a většina žen má spíš tendenci hubnout než se kulatit...
1 / 2

A to nežijeme v Hollywoodu, kde je tlak na přebytečná kila ještě markantnější. Ostatně skvěle to vystihla v jednom z rozhovorů pro Bazaar herečka Jennifer Lawrence, když řekla: „Ráda bych, aby se konečně vytvořil nový tělesný typ víc podobný realitě.

Každý mi říká: ‚Líbí se nám, že je tady konečně někdo s normální postavou…‘ Jenže já zdaleka nemám normální postavu. Měla bych ji, kdybych dvakrát víc jedla a o hodně míň cvičila. Jak vypadám, je součástí mé práce. Každý den kvůli ní makám na pilates, snažím se jíst zdravě a lehce a cvičím mnohem víc, než je normální. Je vlastně nesmírně děsivé, že jsme si zvykli považovat ty s podváhou za standard. Když má pak někdo opravdu normální hezké ženské tělo, krásné křivky, boky, říká se: ‚Ehm, ta je poněkud oplácaná. Šílené, že?“

Nicméně přes to všechno, je něco ve vzduchu. Změna. Například panenka Barbie. Její postava byla až donedávna vyloženě nereálná, a když ji jistá odborná komise hodnotila, vyšlo najevo, že kdyby ožila, nemohla by kvůli podivným nelidským proporcím snad ani chodit. A kvůli podváze by ani nemenstruovala.

Slavná Barbie nám tedy s rokem 2016 přibrala!  Firma Mattel jí vytvarovala širší boky, zlidštila ji. Barbínčiných postav je nyní dokonce víc – některá je vyšší, jiná menší. Zkrátka rozmanitost, takže snad už se maminky nebudou muset bát,  že jejich holčičky budou mít v hlavičkách ukotvené nesmyslné ideály štíhlosti a krásy. Což se s nepřirozeně štíhlou Barbie podle mnoha psychologů dělo…

A nemění se nám jenom Barbie. Máme sociální sítě. Celebrity jsou svými vlastními paparazzi. A některé z nich opravdu umějí prodat to, co jim příroda nadělila. Své tvary. Beyoncé, Kim Kardashian, její příbuzné nebo Nicki Minaj se za své oblé křivky nestydí. Jejich těla jsou ztělesněním proporcí, které showbyznys ještě donedávna považoval za pobuřující.

Svým přístupem a díky sociálním sítím mají i obrovský vliv na vytváření nové estetické normy ve vnímání ženského těla. Přinášejí totiž informaci, že mít velký zadek se smí, ba co  víc, že je to naopak nesmírná devíza. A na rozdíl od poučných článků typu Musíte se brát taková, jaká jste, jim to z nějakých důvodů opravdu věříme.

1 / 2