8. června 2016
 | 
Foto: Shutterstock
Dřep je jeden z nejzákladnějších cviků na tvarování zadečku a stehen. Důležité je dělat dřepy správně a poctivě.

Klasika

Zdá se, že jde o velmi jednoduchý cvik, ale málokdo jej dělá správně. Dobře provedený dřep prověří záda, břicho a samozřejmě zadeček a nohy. Při dřepu nikdy neodlepujte špičky nebo paty od země. Snažte se držet záda rovně a nohy na šířku boků. Dřep by měl být tak hluboký, abyste měli pod koleny pravý úhel.

Bulharské dřepy

Jednu nohu opřete nártem o židli nebo lavičku a druhou udělejte dřep, opět by se mělo koleno dostat do pravého úhlu. Pokud děláte dřep správně, okamžitě ucítíte, jak pracuje zadek.

Sumo dřep

Základem je širší postoj a špičky nohou vytočené do stran. Pak postupujte jako při klasickém dřepu. Zadeček by měl být jako v ohni 😀

Dřep do strany

Tento dřep je náročnější na držení rovnováhy. Začíná se jednoduše. Vykročíte nohou do strany a uděláte dřep, poté vykročíte na druhou stranu a opět dřep. Rukama při tom pracujete také. Při klesání je spojíte před hrudníkem, při stoupání rozpažíte.

Dřep na jedné noze

Varianta pro pokročilé. Postavte se klasicky s nohama na šířku boků, udělejte dřep na jedné noze a druhou natáhněte před sebe. Poté nohy vyměňte.