Indie
Zatímco Evropanky utratí miliony za samoopalovací krémy, Indky touží po co nejsvětlejší pleti. Národním ztělesněním krásy je bledá Aishwarya Rai, někdejší Miss World. Za bělicí krémy ženy v Indii vydají víc peněz než za Coca-Colu – ročně v přepočtu asi dvanáct miliard českých korun. Co na tom, že bělení zvyšuje riziko rakoviny, pleť dráždí a oslabuje. Podle naší kolegyně z indického Cosma Meghny Sharmy se v její zemi považuje za dokonalou „štíhlá figura s širšími boky“. Víc než polovina Indek si navíc myslí, že by jim případná nadváha pokazila kariéru. Zajímavost: Čtyřicet jedna procent Indek přiznalo, že je ke shazování kil už někdy nabudila šance na možné povýšení (takhle odpovědělo nejvíc respondentek ze všech zemí).
USA
V padesátých letech Američanky toužily po oblých křivkách, jako měla Marilyn Monroe (málo se ale ví, že se mohla chlubit zdravým indexem tělesné hmotnosti, který činil 22,9). Dnešní ženy žijící v téhle zemi ale chtějí být spíš vysoké, hodně hubené s vyrýsovanými svaly, jaké zdobí těla modelek z Victoria’s Secret. Problém ovšem je, že BMI skoro každého „andílka“ vychází kolem 17,5 – což znamená krutou podvýživu! Kvůli pokřivenému ideálu krásy až osmdesát procent Američanek souhlasí s výrokem: „Nelíbím se sama sobě.“ Mnohé z nich se snaží tělo vyladit plastickými operacemi. Od roku 2000 se jen počet chirurgických úprav prsou v USA zvýšil o celých pětačtyřicet procent! Drastická posedlost krásou ale tímhle nekončí. Nejoblíbenější kosmetické ošetření? Aplikace botoxových injekcí (každoročně se jich prodá asi 5,7 milionu). Američanky navíc utratí v přepočtu asi 175 miliard českých korun za kosmetiku – což znamená měsíčně asi dva a půl tisíce korun na osobu.