5 zbraní, jak porazit padání vlasů

Padání vlasů je normální. Kdy je to příliš? A jak proti padání bojovat?

Životospráva

Problémy s padáním vlasů začněte řešit úpravou jídelníčku. Potřebujete zařadit víc bílkovin (maso, luštěniny, celozrnné výrobky, ořechy, vejce, ryby…), vitaminů, minerálů a aminokyselin. Důležité vitaminy jsou skupiny B, C a E. Důležitý faktor je také pitný režim.

Masáže

Masáží pokožky hlavy skvěle podpoříte prokrvení pokožky, uvolníte napět, zvýšíte průtok krve a také posílíte vlasové kořínky. Pokud budet pokožku hlavy masírovat pravidelně (2x denně po dobu 3 minut) můžete vypadávání vlasů výrazně omezit. Na masáž si pořiďte například esenciální oleje nebo využijte sílu bylinek.

Stres a hormony

Dlouhodobý stres může narušit přirozenou produkci hormonů, a to může být důsledek nadměrného padání vlasů. Proto je nutné, naučit se relaxovat. Pozor, stres působí opožděně, takže k padání vlasů může dojít i po měsíci či delší době.

Léky

Existují léky, jež mají jako vedlejší účinek vypadávání vlasů. Než začnete panikařit, že plešatíte, vzpomeňte si, jestli jste v poslední době nebrala nějaké léky.

Prevence

  • Používejte pH neutrální šampony.
  • Po umytí šamponem vlasy důkladně opláchněte čistou vodou (ideálně studenou)
  • Všechny zbytky laku, gelu, tužidla… pořádně vyčešte.
  • Nečesejte vlasy mokré.
  • Fén, žehličku, kulmu… používejte co nejméně.

 

Autor: jpž e
Foto: Shutterstock,
DISKUZE KE ČLÁNKU
DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY Krása & Móda