Menu pro pružnější pleť

Stav pleti je odrazem našeho jídelníčku, který přes svátky nebyl nejlepší. Vše se dá napravit. 

Co jíst, aby vaše pleť byla opět v dobré kondici?

Karoten

Karotenoidy jsou antioxidanty, které přispívají k prokrvování pokožky a snižují tak tvorbu vrásek. Nacházejí se v mrkvi, špenátu, kapustě, červené paprice, dýni, melounu, rajčatech nebo bramborách. Nejlépe se vstřebávají do těla, když jsou tepelně upravené, například vařené nebo dušené.

Kolagen

Ten podporuje tvorbu buněk a zlepšuje pružnost pokožky. Prospívá nejen kůži, ale také vlasům a nehtům. Najdete ho v červené zelenině (například červená řepa, rajčata, mrkev), dále v zelí, některých druzích ryb, olivách, fazolích, citrusových plodech, lněných semínkách, vlašsých ořechách, avokádu a v krůtím mase.

Tuky

Máme na mysli ty „dobré“. Zaměřte se na luštěniny, ořechy, semínka a ryby. Abychom pokožku dostatečně vyživili, potřebujeme omega-3 mastné kyseliny. Tuky v těchto surovinách pomáhají také ke zlepšení stavu vlasů, nehtů, ale také pomáhají k lepšímu trávení. 

Autor: jpž e
Foto: Shutterstock,
DISKUZE KE ČLÁNKU
DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY Krása & Móda