21. června 2017
Možná vás trochu uklidní, že celulitidou je postiženo více než 90% žen. Takže nezoufejte, nejste v tom v žádném případě sama. Také vás ubezpečíme, že celulitida nesouvisí přímo s nadváhou, neboť jí trpí i štíhlé ženy.
1 / 2

Co podporuje vznik celulitidy?

Kromě stárnutí a nadváhy podporuje vznik celulitidy stres, nedostatek pohybu, hormonální antikoncepce, těhotenství, puberta, období přechodu, kouření a pití alkoholu a také genetická dispozice. Ukládání tukových zásob kolem hýždí a na stehnech podporují i špatné stravovací návyky a nedostatečný příjem tekutin.

Čím se jí zbavit nebo jak se jí rovnou vyhnout?

1. Vyvážená strava z kvalitních potravin pro zajištění správného přísunu živin a vitaminů. Vyhýbejte se uzeninám, vepřovému masu, slaným tučným sýrům, ‚fast foodům‘, cukru, produktům z bílé mouky, rafinovaným a ztuženým tukům. Zkuste přidat do svého jídelníčku větší podíl čerstvé zeleniny a zeleninových salátů, ovoce, sušeného ovoce, podmáslí, netučných sýrů, soji, celozrnných produktů, libového masa (telecí, hovězí, drůbeží).

2. Dostatek přísunu tekutin – denně vypijte dva až tři litry teku­tin. Pijte pramenitou vodu, zelený a bylinkový čaj, detoxikační šťávy – např. březovou (seženete v bioprodejnách či na interne­tu), aby se z těla vyplavovaly usazeniny a škodliviny.

Čtěte také: 12 faktů a mýtů o celulitidě

1 / 2