3. prosince 2015
Shodit rychle a natrvalo by chtěl každý, tak ale diety nefungují. Hubnout se musí pěkně pomalu. Jakým zaručeným receptům se vyhnout, abyste si nezničili zdraví, a jak je to naopak správně?
1 / 2

Přestože na některé diety nedají dopustit i ty nejslavnější hvězdy, mohou vám spíše uškodit. Za ztracená kila zaplatíte zdravím a ke všemu je brzy budete mít zase zpátky.

JAK URČITĚ NE

Hladovka 

Říkáte si, že když nepřijmete žádné kalorie, tak zákonitě zhubnete? Částečně je to tak, shazovat ale nebudete z tuků, o které jde především. Naopak budete ztrácet vodu, což může vést ke snižování krevního tlaku. Hrozí i vypadávání vlasů, řídnutí kostí nebo vznik žlučových kamenů. Navíc vám budou chybět vitaminy a minerály. Výrazně to oslabí imunitní systém, přičemž dochází ke ztrátě svalové hmoty a následně také ke zpomalení vašeho bazálního metabolismu.

Atkinsonova dieta

Je založená na další jednoduché myšlence: Když ze stravy vyloučíme sacharidy, z nichž tělo čerpá energii, bude si ji muset brát z uložených tuků. Maso a mléčné výrobky se tak mohou jíst v podstatě v neomezeném množství, ale zakázané je ovoce, sladkosti, pečivo či brambory. Příliš mnoho tuků však může vést ke zvýšenému cholesterolu. Vyhýbání se ovoci a zelenině zase způsobuje nedostatek vlákniny.

Veganská dieta

Receptem je vyškrtnout z jídelníčku maso, mléko, vejce i všechny další potraviny živočišného původu. Jaké riziko číhá zde? Nedostatek vitaminu B12, vápníku, železa a zinku. Pokud se budete vyhýbat i rybímu masu, pak tělu budou chybět omega-3 mastné kyseliny. Ano, všechny látky je možné dodat uměle, například v podobě tablet B-komplex či Calcium, ale vyváženou stravu to nenahradí.

1 / 2