19. srpna 2015
Říká se, že zelenina je základ hubnutí a ovoce by mělo nahradit sladkosti. Když přijde řeč na banány, pokládáme si otázku, zda je jíst či ne?

Žlutý poklad
Banány jsou spolu s jablky nejoblíbenějším ovocem u nás. Banány obsahují málo kalorií (cca 80 kcal na 100g), vysoký obsah vitaminů skupiny B, C a E, minerálů – draslík, hořčík a železo a také vlákniny. Co je však strašákem je obsah cukru, ve zralém banánu je přibližně 20 g cukru.

Nástraha
Čím zralejší, tím sladší. Zelenější banán (ne však úplně zelený) může způsobovat plynatost kvůli obsahu škrobu. Zelený banán má méně cukru a proto jej často volí dietáři.
Vysoký podíl cukru sice rychle nabudí a dodá energii, ale pokud bychom chtěli „banánovou energii“ okamžitě spálit, trvalo by to déle než hodinu a to při pořádné zátěži. Proto je dobré myslet na to, že banán je dobrý jako startér dne. Dávejte si jej tedy pouze dopoledne.
Sušené banány jsou ještě zrádnější. Z ovoce je odstraněna voda, takže celý obsah cukru je v menším kousku. Energie ze sušených banánů je opravdu vysoká. Zacházejte s nimi velmi opatrně.

Dobrou chuť
Navzdory obsahu cukru jsou banány opravdu oblíbené. Okamžitě dodají energii a vybudí tělo k výkonu. A samozřejmě chutnají skvěle. Nejlepší je je konzumovat v syrovém stavu. Pozor, když chcete hubnout, dodržujte pravidlo maximálně jeden banán za den, ideálně aktivní den.