26. července 2015
Zjistěte, jaký ze stravovacích hříchů sedí právě na vás, a ihned s ním rázně zatočte! Zdravá figura zaručena!
1 / 2

1. typ: impulzivní jedlice
Nejčastější prohřešky: chipsy, hamburgry a podobně
Kritický moment: Když se vrátíte z práce domů.
Oblíbená věta: „Sladké vůbec nejím.“
Váš povahopis: Téměř nikdy nemáte chuť na sladké. Váš jídelníček se skládá převážně z bílého pečiva, baget, chipsů, omáček a fastfoodových prohřešků. Většinou se cítíte unavená a podrážděná a stres léčíte jídlem.
Jak z toho ven: Tuky, kterými si živíte organismus, se chovají úplně stejně, jako kdybyste si místo nich dala několik kostek cukru. Hladina cukru v krvi je jako na houpačce: jak rychle stoupne, tak zase klesne a vy dostanete znovu hlad. Vaším prvním krokem by měla být výměna bílého pečiva za celozrnné a zařazení několika malých přesnídávek mezi hlavní jídla, protože jen tak dokážete odolat náporům vlčího hladu. Vyváženějším jídelníčkem se vám také odbourá únava.

2. typ: sladká mlsalka
Nejčastější prohřešky: jakékoli dezerty
Kritický moment: Kdykoli míjíte cukrárnu.
Oblíbená věta: „Dala bych si čokoládu.“
Váš povahopis: Sama víte, že jste závislá na sladkém. Stravujete se chaoticky, jíte, kdy, co a kolik chcete. Pro případ, že vás popadne mlsná (což se stává dost často), máte v kabelce neustále připravenou pohotovostní čokoládu.
Jak z toho ven: Dostala jste se do bludného kruhu, v němž čím víc cukru jíte, tím víc ho potřebujete. Tenhle stav způsobuje inzulin, který tělo vyrábí, aby si poradilo s vysokou hladinou cukru v krvi. Zrada se ale skrývá v tom, že inzulin ukládá nevyužitý cukr jako energetickou rezervu do jater nebo ho rovnou přeměňuje na tuk. Měla byste nahradit cukernaté bomby jablkem, plátkem sýra nebo jahodami. To jsou totiž potraviny s nízkým glykemickým indexem, který udrží vaše sladké chutě na uzdě.

1 / 2