23. července 2015
 | 
Foto: Shutterstock
Hubnout se dá zdravě a nezdravě. Tělo vám vyšle signály, když budete hubnout špatně. Sledujte je:

Svalová hmota
Úbytek svalové hmoty je jeden z nejhorších scénářů držení diety. Pokud zvolíte příliš nízkokalorickou dietu, vaše tělo si bude hledat možnost, jak si tento deficit kompenzovat. Svalová hmota je aktivní složka, která potřebuje velký přísun energie. Úbytek svalové hmoty sníží výdej energie, čímž se energetická bilance vyrovná. Výsledek je, že se zbavíte vody a neztrácíte tuk, ale svaly.

Únava a malátnost
Krom úpravy jídelníčku, je při hubnutí velmi důležitý pohyb. Pohyb je předpokladem pro spalování tuků. Pokud si však nastavíte drastickou dietu, při které nebudete mít dostatečný příjem energie pro cvičení, budete se cítit malátně a unaveně.

Chutě
Přirozená reakce organismu při hubnutí je zvýšená chuť na něco sladkého. Dieta, na základě které budete cítit hlad, neboť jejím principem je snížení množství jídla, ocitnete se v kalorickém deficitu a vaše tělo bude doslova prahnout po něčem k snědku. Nejrychlejším zdrojem energie jsou jednoduché cukry, sáhnete po něčem sladkém. Dostanete se do začarovaného kruhu výčitek a porušení diety. Správná dieta má mít vyváženou stravu a nemáte cítit hlad.

Zdravotní stav
Dlouhodobý nedostatečný přísun živin během diety způsobuje fyzické i psychické oslabení těla. To může vyvolat nejen krátkodobé onemocnění. Pokud při dietě zaznamenáváte signály jako jsou častější průjmy, zácpy, plynatost… konzultujte svou dietu s odborníkem, vysvětlí vám, co děláte špatně.

Psychika
Nervozita, podráždenost, náladovost! Jestli zažíváte tyto pocity, zbytečně své tělo trápíte. Vyvážená a pravidelná strava nemá mít za následek vztek a psychickou nepohodu.