8. července 2015
V létě je hrozno nejlépe dostupné a láká svým vzhledem i chutí. V čem je tedy jeho nástraha?

Bohatství
Hroznové víno je velkou zásobárnou vitaminů skupiny B, C i E, dále obsahuje antioxidanty, minerály a stopové prvky. Významný je také podíl draslíku, díky němuž jsou hrozny vhodné na detox a odplavování toxinů z těla.
Dalším plusem je vláknina ve slupce, která pomáhá k pocitu zasycení, a také aktivuje činnost střev.

Nástraha
Ano, hrozno obsahuje cukr – hroznový cukr. Obsahuje ho téměř 20%, což jej řadí na přední příčky nejsladších druhů ovoce.
Samozřejmě je tento cukr lepší než ten v čokoládě. Ale stále je to energie, kterou přijímáte do těla. Když jí bude příliš mnoho, mohla by způsobit ukládání cukru do formy tuku, a to jistě nechcete.

Jak jíst hroznové víno?
Hrozny berte jako menší samostatné jídlo – ideální je dopolední svačina.
Čerstvé hrozny můžete jíst samostatně nebo v podobě míchaných ovocných salátů. Skvěle se hodí k sýru, vínu a dokonce i do těstovin či k masu.
Dávejte si však stále pozor na množství. 500 g opravdu není malá svačina.