14. června 2015
Tato zelenina se na první pohled nezdá nijak výjimečná, ale ukrývá v sobě netušené účinky, o kterým musíte vědět.

Poklad
Cuketa obsahuje velkou část vody a vlákniny. Najdete v ní také vitaminové bohatství, ve slupce najdete vitamin A, dále vitamin E, z minerálů je to fosfor, vápník, železo a draslík. Tento koktejl spolu s obsahem vody a vlákniny prospívají detoxikaci organismu, pomáhají ke správné funkci ledvin a mají blahodárný vliv na trávení.

Psychika
Konzumace cukety se kladně podepíše i na psychice – zklidňuje a zbavuje stresu, jako bonus zlepšuje mozkovou činnost.

Hubnutí
Jak už jsme zmínili, cuketa obsahuje hodně vody a také velmi málo kalorií, což z ní dělá ideální zeleninu při dietách. Dalším plusem je způsob její přípravy. Existuje snad tisíc receptů, jak ji zpracovat a většina z nich opravdu chutná skvěle. Můžete ji konzumovat syrovou (doporučujeme mladé cukety), dusit, péct, grilovat, přidávat do salátů, plnit, nakládat, dělat z ní polévky…
Díky obsahu vlákniny zlepšuje pohyb střev a tím pomáhá k pravidelnému vyprazdňování a správnému fungování trávicího traktu, což je také důležité při hubnutí.