9. června 2015
Hlavu vám okupuje spousta pravidel, kdy a jak často byste měla jíst. Vážně fungují?

Po páté hodině už nic nejíst! Dávat si šestkrát denně malou porci! Vydatně se nasnídat! Určitě byste vyjmenovala plno dalších provařených pouček o správném načasování krmení. Fungují, nebo lžou? Některé vám opravdu zařídí figuru jak ze soustruhu, jiné leda tak zkažené zažívání. Prozradíme vám o nich pravdu:

1. pravidlo: Nacpěte se mezi čtvrtou odpoledne a sedmou večer
Jak má zabírat: Vědci z USA zjistili, že právě v tuto dobu nejrychleji spalujete. Jde prý o dědictví po předcích z pravěku, kteří se v podvečer vraceli z lovu a pořádně se naládovali.
Funguje to? Ne. Když se jednou denně přejíte, zatěžujete játra, riskujete bolesti hlavy a potíže se soustředěním.

2. pravidlo: Jezte často a malé porce
Jak má zabírat: Spousta dietologů doporučuje, abyste zapomněla na tradiční snídani, oběd a večeři. Místo těchto tří velkých jídel zdlábněte pět menších porcí.
Funguje to? Skvěle! Když se krmíte často, zrychlíte si metabolismus. Nic nezkazíte, pokud si v pauzách ještě navíc zobnete pár nesolených ořechů.

3. pravidlo: Dejte si až oběd
Jak má zabírat: Kate Moss jednou prohlásila, že když potřebuje zhubnout, prostě ráno nezačne jíst. Až odpoledne si naservíruje první porci. I někteří odborníci prosazují názor, že snídaně se přeceňuje a stačí ji nahradit sklenicí vody s citronem.
Funguje to? Vůbec ne. Snídaně vám nastartuje spalování, takže když si ráno pořádně dopřejete, po celý den likvidujete kalorie rychleji. Jestliže vám kručí v břiše, metabolismus přejde na pomalý chod. A až se tělo konečně dočká přísunu pochutin, pro jistotu si uloží tuk.

4. pravidlo: Po páté večer žádné sacharidy
Jak má zabírat: Když si večer dáte jenom zeleninu nebo maso, budete se cítit sytá a nepřiberete.
Funguje to? Není to dobrý nápad. Jestliže úplně vynecháte večeři anebo si dáte jenom maso a zeleninu, nejspíš se ráno probudíte unavená. Tělo totiž sacharidy potřebuje, aby mohlo ve spánku obnovovat svalovou hmotu. Raději si zobněte k masu třeba trochu basmati rýže.