2. června 2015
PMS je zkratka, kterou zná každá žena, bez výjimky. Ty šťastné jen z doslechu, ty méně šťastné na vlastní kůži.

PMS je souhrn až 150 somatických a psyhických příznaků. Jejich výčet by byl na další článek. Raději se dnes zaměříme na věci, které PMS zhoršují. Proto je raději vynechte:

Sladkosti
Cukr vám sice přinese chvilkové uspokojení, ale po pár minutách přijdou výčitky, které vám rozhodně náladu nezlepší. Vybírejte si kvalitní dobroty, nebudete po nich přibírat a nebude důvod si nadávat za prohřešek.

Jogurty
Nemusíte je přestat jíst úplně, spíše je omezte. Obsahují mléčnou bílkovinu a laktózu, která může někdy narušit vstřebávání hořčíku do organismu, a to ovlivňuje hladinu estrogenu v krvi, a pokud je ho v těle málo nebo moc, projevy PMS se horší.

Sádlo
Vedle laktózy ovlivňuje estrogen také živočišný tuk. Pokud si nechcete přihoršit, používejte rostlinné oleje.

Sůl
Častým projevem PMS je zadržování vody v těle a následný pocit, že jste „oteklá“ Na zadržování vody má vliv také sůl, vynechte proto příliš slané potraviny a pokuste se solit, co nejméně. Sůl najdete téměř všude, proto dejte pozor i na zakoupené potraviny: instantní pokrmy, konzervované potraviny, uzeniny…

Káva
Studie prokázala, že kofein má vliv na bolesti prsou a psychickou podrážděnost. Kávu nahraďte zeleným čajem, bylinnými čaji a ovocnými šťávami.

Alkohol
Udělejte s ním krátký proces. Při PMS zvýrazní bolesti hlavy. Budete mít větší chuť na sladké, a pak přijdou výčitky.

Pohyb
Máte chuť týden zůstat v posteli a nevylézat ven, pomůže vám pravý opak – pohyb. Nemusíte běhat do fitka, stačí, když budete chodit. Chůze přinese překvapivé uvolnění. Sport jako takový vám způsobí příval endorfinů, což přesně potřebujete.

Dýchání
Spouštěč PMS je stres, proto je dobré naučit se relaxační cvičení, kdy budete správně dýchat. Okysličíte tak mozek i svaly a bude vám lépe.