7. května 2015
Naléváte se několika litry čiré tekutiny denně, protože to považujete za zdravé? Známe důvody, proč můžete polevit.
1 / 3

Nosíte ji s sebou všude. Do práce, na jógu, dokonce se vám schovává v kabelce, když nakupujete. V posilovně si ji položíte na dosah, a kdybyste zrovna neměla ruce obsazené činkou, nejspíš byste při prvních náznacích zadýchání sáhla po minerálce. Láhev vody věčně přisátá ke rtům se v 21. století stala nezbytným módním doplňkem každé ženy, která chce být krásná, zdravá, štíhlá a v kurzu. Modelky se bez ní snad ani neukazují na veřejnosti. Celebrity se svou vlastní láhví H2O dokonce obrážejí i večírky. Pochybná povinnost dostat do sebe minimálně tři litry neochucených tekutin denně vás ale celkem zbytečně zotročuje.

Cítíte výčitky svědomí, pokud na vašem pracovním stole salutuje nedotčená flaška minerálky, zatímco vy lačně nasáváte třetí kapučíno? Nejspíš ano. „Když denně nevypiju alespoň dvě láhve neperlivé vody, mám pocit, že zanedbávám své zdraví,“ potvrzuje masérka Alena. Jak se ale můžete ubránit vodnické posedlosti, když všude kolem sebe slyšíte, čtete a vidíte: „Pijte a budete mít krásnou pleť, štíhlý pás a dlouhý život!“ Podle průzkumu ve Velké Británii do sebe mladé ženy lijí dvakrát více vody než zbytek obyvatel. Jenže docela dost pověr, které jste o téhle tekutině slyšela, vůbec neplatí! Kolik jí tedy máte vypít, aby vaše tělo netrpělo? A opravdu to musí být právě voda? Čtěte následující fakta a zatraceně se vám uleví.

Mýtus: Čaj a káva se do příjmu tekutin nepočítají
Pravda: Dlouho a neochvějně se věřilo, že když si dáte jakýkoliv nápoj, který obsahuje kofein, během chvíle vystartujete na záchod, kde odplavíte víc tekutin, než jste předtím do těla nalila. Tedy že vás nápoj s kofeinem dehydratuje. Podle posledních výzkumů se ale ukázalo, že káva, čaj i kola působí jen lehce močopudně, takže je s celkem křišťálově čistým svědomím můžete započítat do svého denního pitného režimu. Ranní hrnek kávy proto klidně odečtěte od celkového množství tekutin, které chcete vypít. Musela byste do sebe totiž obrátit přibližně deset šálků kafe během jednoho dne, aby vás tenhle černý nápoj dehydratoval. Potřebnou vláhu vám samozřejmě dodá i ovocný džus, mléko nebo třeba zeleninový vývar. Polévka vůbec představuje ideální zdroj tekutin a živin zároveň.

1 / 3