19. března 2015
Trápíte tělo sportem a pořád nic? Ručička váhy se ani nehne? Možná je NĚCO špatně. Nabízíme pár tipů, co by to tak mohlo být.
1 / 2

Konečně jste překonali sami sebe, sebrali poslední zbytky pevné vůle a ve snaze zhubnout se donutili k nějakému pohybu. Jenže týdny plynou a nevi­díte na sobě žádné výsledky… To člověka pochopitelně odradí a vnukne mu poťouchlou myšlenku, že by to vyšlo nastejno, kdyby si místo lítání v teniskách po parku hověl v klidu na gauči. Nenechte se odradit!

Vybrali jsme několik nejoblíbenějších sportů, do kterých se vrháme s nadějí, že shodíme nějaké to přebytečné kilo. A zapomínáme, že i na hubnutí musíme ‚jít vědec­ky‘. Chyby, kterých se z nevědomosti dopouštíme, opravdu pokles váhy nedovolí. Tak se jich vyvarujte…

Při běhu
Stejně jako při ostatních aerobních sportech platí – chcete-li zhubnout, nesmíte vyhnat svou tepovou frekvenci na maximum. Ale při běhání hrozí ještě jedno nebezpečí – stereotyp. Podle odborníků běžec na notoricky prokroužené trati postupně ztratí až patnáct procent výkonu, který by podal v neznámém terénu. Proto nepodléhejte vlastní poho­dlnosti a jednou za čas trasu změňte. Nic vás nenapadá nebo jsou vaše možnosti omezené? Zkuste alespoň svou obvyklou cestu proběh­nout obráceně. Budete se divit­, jaký efekt se dostaví.

V  posilovně
Nejčastější chybou návštěvníků fitcenter je bezradnost. Pohybovat se pouze namátkově od stroje ke stroji je z hlediska zhubnutí neefektivní. Nijak se nerozpakujte a rozhlédněte se po instruktorovi. Naprosto jasně mu vyložte svůj plán – dokáže vám sesta­vit program přesně na tělo, ať už chcete shodit kilogramy, vyrýsovat některé partie nebo obojí dohromady. Mějte však na paměti, že každý trénink směřující k úbytku váhy bude začínat ‚nastartováním‘ spalování – nejméně čtvrthodinkou na rotopedu nebo běžeckém pásu. „Klientům, kteří proti tomu protestují, rovnou říkám­, že budou hubnout jen stěží,“ upozorňuje třiadvacetiletý osobní trenér Ladislav Šulc.

1 / 2