3. března 2015
Také se perete se zimními kily navíc? Nebo s váhou bojujete neustále a bez valných úspěchů? V našem velkém manuálu se dozvíte vše potřebné na cestě ke štíhlé postavě.
1 / 4

A,B Možná jste už něco slyšeli o výživě podle krevních skupin. Totiž rozlišovat, co jíst a nejíst podle vaší vlastní krevní skupiny, neznamená prý jen držet si správnou váhu, ale dodat vašemu tělu to, co potřebuje a ne to, s čím musí bojovat.

Jaké jsou potraviny vhodné pro Skupinu A: Potraviny rostlinného původu, možné je malé množství libového drůběžího či rybího masa. Náhražkou masa má být soja, bílkoviny, obiloviny (krom pšenice) a luštěniny.

Skupinu B: Mléčné výrobky, vejce, rýže, zelenina a maso krom drůbežího, vepřového a uzeného, nevhodné jsou obiloviny (neškodí výrobky ze špaldové a sojové mouky) a luštěniny.

Skupinu AB: Potraviny rostlinného původu, mléčné výrobky (krom plísňových sýrů a zmrzliny), vejce, luštěniny, netučné maso (ne vepřové a hovězí), ne vše tučné!

Skupinu 0: Jakékoli maso v neomezeném množství, zelenina, luštěniny, rýže. Naopak nevhodné jsou obiloviny (neutrální jsou jáhly, špalda) a mléčné výrobky.

Cukr je vnímám těmi, co chtějí zhubnout jako nebezpečí číslo jedna. Jenže bez cukrů, lépe řečeno sacharidů, by přestalo naše tělo fungovat. Jsou nezbytné třeba jako stavbu svalů, fungování mozku… Nicméně je třeba si uvědomit, že nemáme na mysli jen ony ‚sladící’ cukry. Těm se říká monosacharidy, tedy jednoduché cukry. Náš organismus ale spíše nezbytně potřebuje polysacharidy, které vydrží déle – ty jsou součástí obilovin, celozrnného pečiva, luštěnin apod. Pokud se ale nechcete vzdát ani sladké chuti, volte raději při dietě jeho ‚užitečnější’ varianty – fruktozu (v ovoci) jako med či slad… Nedostatek sacharidů může vést k hypoglykémii, ta se projevuje únavou, stavy jako nízký tlak, případně trávícími obtížemi. A akutním případě ji lze řešit kouskem čokolády apod. Není to ale určitě dlouhodobé řešení – tím je vyvážená strava

1 / 4