22. prosince 2010
Síla tradičního indického cvičení ve vás rozproudí novou energii i radost ze sebe samé!
1 / 2

Tak pozor! Cvičit jógu rozhodně neznamená jenom strkat nohu za hlavu a vyluzovat při tom tajuplné „óóómmm“. Ve skutečnosti jde o systém cvičení, dýchání a meditace, který umí uvést do souladu tělo a duši tak, že máte nejen lepší fyzičku, ale i lépe se cítíte, jste klidnější a hned tak něco vás nevykolejí. Což se vám náramně hodí hlavně v zimě, kdy vás venkovní tma unavuje, ale přitom potřebujete jet v práci naplno. V nejstarších knihách o józe, které pocházejí už z prvního tisíciletí před naším letopočtem, podávají indičtí mudrci návody, jak dosáhnout harmonie. Učení se v následujících třech tisíciletích živelně rozvíjelo a vzniklo mnoho škol a odvětví jógy, na něž dnes můžete narazit. Jako jogín se vám tak může představit pohublý zasněný vegetarián, hledající smysl života, stejně jako metrákový soused programátor, který si jógovými technikami zvyšuje výkony v ložnici. Jaký přístup se vyplatí vám a v čem vám jóga může prospět líp než jiná cvičení? Jogínské kurzy si vyhlédněte, pokud:

1. Tělo začíná stávkovat

V józe se cvičí ásany, což jsou různé pozice, v nichž setrváváte po určitou dobu. Posilují svaly celého těla, zlepšují jeho pohyblivost a stabilizují páteř. Všelijaké předklony, záklony a skruty přitom také masírují vnitřní orgány a tím podporují dobré trávení a látkovou výměnu. I když máte ochablé svaly a tělo zatuhlé tak, že se sotva ohnete, nemusíte mít z jógy strach. Zpočátku budete trénovat uvolňovací cviky, které vás na náročnější ásany postupně připraví. Komplexnější cvičení prostě neexistuje.

2. Pořád jste vyčerpaná

Jestliže máte sedavé zaměstnání a k pohybu se moc často nepřinutíte, hrozí vám ochabnutí dýchacích svalů a takzvané mělké dýchání. Jenomže platí, že čím povrchněji dýcháte, tím snadněji vás skolí únava. V klasické józe se každá ásana cvičí pomalu a důkladně prodýchává, takže se naučíte využívat plnou kapacitu plic. Do těla se tak dostane více kyslíku a tím i energie!

1 / 2