1. února 2015
 | 
Foto: Shutterstock
Některé rady jste určitě slyšela, ale opakování je matka moudrosti. Takže žádné chmury a jděte na to!
1 / 4

1. Hodně pijte!
Pití dostatečného množství vody, minerálek nebo čajů je nezbytné u všech dietních režimů. Tekutiny pomáhají udržet stálost vnitřního prostředí organismu. Nedostatek tekutin se podílí na vzniku močových kamenů a onemocnění ledvin. Při nedostatečném nebo nepravidelném pití má tělo tendenci „zadržovat vodu“, což vede ke zvětšování objemu těla. Nevhodné jsou ale nápoje s obsahem cukru nebo alkoholu. Vypusťte  coca-colu a jiné sladké limonády, pivo, víno i destiláty.

2. Mléčné výrobky ano, ale jen některé!
Při dietě smíte odstředěné, odtučněné, nízkotučné mléko, kyselé mléko, podmáslí, bílý jogurt bez tuku, tvaroh a sýry s nižším obsahem tuku. Nápis light nebo diet nemusí vždy znamenat, že jde o výrobek vhodný pro redukční dietu. Vždycky se podívejte na obsah tuku a množství joulů uvedené na obalu, to jsou pro vaše hubnutí nezbytné údaje.

3. Sýry se snažte kupovat do dvaceti procent tuku v sušině.
Většina tzv. nízkotučných sýrů má procento tuku vyšší, obvykle okolo 30 procent. Opět si pečlivě prostudujte údaje na obalu. Ideální pro vaše hubnutí budou sýry mozarella a tvarohový sýr cottage. 

4. Menší než malé množství masa ano!
Při hubnutí je dovoleno dopřát si libové hovězí a telecí maso, mladé skopové, většinu vnitřností, šunku a libové uzené maso, králičí, kuřecí, krůtí, ryby (netučné), klidně i zvěřinu. Ideální bude, když si ho připravíte v páře, v horším případě na olivovém oleji.

5. Vejce jsou povolena vařená naměkko i natvrdo.
Chutná-li vám samotný uvařený bílek, žloutek z dietního jídelníčku vypusťte. Leoš Středa dokonce v rámci své diety Středa life povoluje denně vejce 2 (nesmíte být náchylní ke žlučníkovým potížím). 

1 / 4