2. ledna 2015
V boji o štíhlou linii je každý spojenec dobrý. I takový, u kterého by vás pomoc hledat vůbec nenapadlo. Víme, kteří to jsou!
1 / 2

Samozřejmě, že základ úspěšného hubnutí se nemění. Musíte vydat více kalorií než přijmout. Následující sedmička netradičních pomocníků vám však může významným způsobem usnadnit cestu k vysněnému cíli.

1. Galerie zakázaných jídel
Máte během diety neodolatelnou chuť na sladké, a tak se raději programově vyhýbáte i obrázkům pamlsků v časopisech, aby vás nezlákaly na scestí? Chyba. Odborníci z Nizozemí nedávno přišli s výsledky revoluční studie, podle které koukání na lákavé obrázky naopak pomáhá odolat svodům. Experimentální výzkum dokázal, že zejména ženy si vyberou zdravější jídlo, pokud předtím sledují obrázky s dezerty. Psycholožka Floor Kroes doporučuje lidem toužícím shodit nadbytečná kila, aby si na lednici vystavili vlastní galerii obrázků největších dietních hříchů. „Je to zajímavé, ale když vám bude šlehačkový dort viset na očích, spíš mu odoláte,“ vzkazuje.

2. Čaj načerveno
V souvislosti s hubnutím se nejčastěji zmiňují zelený nebo bílý čaj. Což o to – oba skvěle fungují. Čínský čaj pu-erh si s nimi ale v ničem nezadá. Patří mezi čaje červené a co do účinku proti nadváze se počítá k nejúspěšnějším, protože upravuje hodnoty tuku v krvi. U nás se obvykle prodává pod názvem Pchu-er nebo také „čínský penicilin“. Profesor Li Wu (autor knihy „Čaj, který spaluje tuky“) uvádí, že čaj má překvapivě dobré účinky na mladší ročníky a vů­bec nejlepších hubnoucích výsledků dosahuje u osob mezi 40. a 50. rokem. „Osoby s mírnou nadváhou ztratily při šetrné dietě a dávkách čaje Pu-erh minimálně 2,8 kilogramu během jednoho měsíce.“ Kromě toho, že je tento čínský čaj mimořádně účinný při shazování váhy, navíc pomáhá při potížích s migrénami, astmatem, sennou rýmou, cukrovkou nebo klimaktériem. Náš tip: Účinnost čaje se snižuje dlouhým stáním. Pijte ho horký a vždy čerstvý.

3. Hořká čokoláda
Spojit dietu a rozumné mlsání není nemožné, protože na světě (naštěstí!) existuje hořká čokoláda. Pouhý jeden čtvereček kvalitní čokolády s vysokým procentem obsahu kakaa nejen zažene chuť na sladké, ale podle závěrů studie Kodaňské univerzity ovlivní i následnou chuť na tučná jídla. Sledované osoby i dvě hodiny po konzumaci hořké čokolády jedly v průměru o patnáct procent méně pizzy než ty, které si daly mléčnou nebo bílou čokoládu. Hořká čokoláda jako bonus dodává tělu celou řadu užitečných antioxidantů zabraňujících stárnutí.

1 / 2