28. prosince 2014
Po náročných Vánocích je čas odlehčit stravu a vrhnout se na hubnutí. Víme, jaké maso je pro vás nejlepší!

Většina z nás ví, že tělo nutně potřebuje bílkoviny. Průměrný dospělý člověk potřebuje 60 až 80 g bílkovin denně, aby byla udržena svalová hmota a aby tělo účinně bojovalo proti nemocem a infekcím.

Libové maso
Proteiny lze nalézt ve vejcích, sýrech a luštěninách, ale maso je největší zdroj komplexních bílkovin a živin. Pokud chcete všechny benefity a přínosy masa, je důležité upravovat libové maso.

Co je vlastně libové maso? Je to kuřecí? Kachní? Hovězí? Všechno jsou to dobré volby. Libové maso by mělo obsahovat méně než 10 g celkového množství tuku. Maso upravujte bez kůže.

Proč jíst libové maso?
Je skvělým zdrojem důležitých živin, jako jsou vitaminy skupiny B, které pomáhají metabolismu, podporují tvorbu červených krvinek a také hraje důležitou roli v našem nervovém systému.
Maso obsahuje také hořčík, který je nezbytný pro budování kostí a zinek pro náš imunitní systém.

Jak být fit?
Začlenění libového masa do jídelníčku znamená myslet na zdraví. Ale pozor, pokud maso doplníte smetanovou omáčkou, nejedná se o zdravé stravování. Ani mleté hovězí maso (které si sami nepřipravíte) není úplně ideální, nikdy nevíte, co přesně je v kupované verzi tuku.

Ideální úpravou libového masa je například steak, což vůbec není špatné. Pro zdravější jídlo zkuste maso více grilovat, než smažit a obalovat. Klidně maso připravte v páře. Ideální příloha je zelenina.

Velikost porce
Naučte se tento jednoduchý vzorec: Polovina hlavního jídla by měla být zelenina nebo ovoce, čtvrtina zdravé sacharidy (tmavá rýže, celozrnné potraviny…) a poslední čtvrtina je vždy libové maso.