10. prosince 2014
Začínáte zapomínat, nemůžete si vybavit jméno, nevíte, kam jste co dali?
1 / 2

Pokud máte podobné problémy, může se jednat o první příznaky tzv. kognitivní poruchy nebo i Alzheimerovy choroby, která postihuje čím dál mladší ročníky. Přestože tyto nemoci jsou dané hlavně dědičně, dá se bojovat proti některým rizikovým faktorům. Dáme vám několik užitečných tipů:

1. Hýbejte se
Vyberte si aktivity, které vás budou těšit, ať už je to tanec, chůze nebo cvičení. Tělesná aktivita zrychlí náš krevní oběh a tím zlepší prokrvení a výživu mozku.

2. Lámejte si hlavu
Můžete si zvolit některý z jazykových kurzů nebo se zúčastnit přednášek, stát se členem zájmových klubů. Vzdělává­ní působí jako jednoznačný ochranný faktor proti stárnutí mysli. Těles­né i duševní aktivity je lépe provádět v kolektivu, kde se člověk obohacuje i o so-ciální vztahy a spoluprožívání emo­cí.

3. Jezte zdravě
Prospěšná je zejména  středomořská kuchy­ně s dos­tatkem zeleniny, lehkým rybím masem, olivovým olejem a sklenkou červené­ho vína. Důležité je jíst s mírou a vyškrtnout chemická dochucovadla a náhražky.

4. Nevyhýbejte se lékaři
Preventivní prohlíd­ky slouží k včasné diagnostice a léčbě např. vysokého tlaku, srdečního selhávání, vyšší hladiny cukru apod., tedy faktorů, které mohou samy o sobě vést ke zhoršení mozkových funkcí.

1 / 2