22. listopadu 2014
Která dietní kúra vás rozhodně nezruinuje? Přece bramborová! A my víme proč!
1 / 2

Jestliže v rámci předvánočního hubnutí vyřazujete z jídelníčku všechny přílohy, brambory byste měla vzít na milost. Navzdory jejich poměrně vysokému obsahu sacharidů. Tohle jediné mínus totiž hravě vyváží několik plusů. Bramborová dieta patří oprávněně k hodně oblíbeným i mezi hollywoodskými celebritami. Sází na ni například Cameron Diaz nebo celou svoji kariéru Meryl Streep.

Kromě toho, že se brambory dobře hodí do diety, jsou vůbec nejlevnějším zdrojem vitaminu C na trhu. Patří mezi významné antioxidanty, chrání organismus před stárnutím a v podzimním čase chřipek pomáhají proti virové (ale i bakteriální) nákaze. Také další ‚bramborové‘ informace vás možná u zdánlivě obyčejné zeleniny překvapí. Ve sto gramech brambor je 15 % celko­vé denní potřeby draslíku.

A kromě něho se v bramborách vyskytuje slušné množství dalších látek prospěšných zdraví i kráse: hořčík, železo, fosfor, mangan, jód, molybden, selen aj. Brambory blahodárně působí na slinivku, žaludek a doslova rekonstrukci svalů po tělesné námaze. Při dietě jezte zásadně brambory vařené ve slupce nebo ve vodě. Sto gramů má pouze 290 kJ! Smícháte-li šťouchané brambory s podmáslím, získáte ideální přírodní prostředek k pročištění organismu a odvedení přebytečné vody.

Co z brambor rozhodně nejezte
Chipsy – 1 600 až 2 200 kJ/100 g
Smažené hranolky – 1 220 kJ/ 100 g
Smažené krokety – 1 110 kJ/100g
Bramborové knedlíky – 700 kJ/100 g
Americké brambory – 550 kJ/100 g

Dieta na další straně

1 / 2