4. října 2014
Máte strach dát si sklenku vína nebo pivo po dobrém obědě? Řekneme vám, zda je třeba se skutečně obávat.
1 / 2

Že se po alkoholu tloustne, patří k je­dnomu z nejrozšířenějších mýtů. Ne­vě­říte? Ukážeme vám, že v případě alkoholu běžné počítání kalorií tak docela neplatí…

Matoucí kalorie
Ne všechny jsou totiž stejné. Většina potravin obsahuje kalorie, které se velice snadno ukládají – například energie ze sladkých a tučných jídel je pro tukové polštářky jako stvořená. Alkohol však tvoří zvláštní výjimku. Dodává nám energii ve formě etanolu, a ta se v těle velmi rychle zpracovává. Proje­vuje se to termogenetickým účinkem – takový panák rumu v zimě příjemně zahřeje celé tělo. Pro zpracování etanolu musí tělo dokonce vynaložit ještě nějakou energii ze zásob navíc.

Samotný alkohol, i když je bohatý na kilojouly, z vás tedy opravdu bečku sádla neudělá. Problém je jinde. Mysl povznesená několika sklenkami snadno zapomíná na dietní předsevzetí a vy se začnete ládovat chipsy, buráky, utopenci a kdo ví čím ještě. Tělo, které je zaměstnané odbouráváním alkoholu, navíc nemůže dobře zpracovávat potravu, a tak si všechny tuky rovnou uloží do zásoby. Pravda je taková, že v malém množství alkohol trávení napomáhá, ve velkém ho ale zcela blokuje. To, že sám o sobě ‚nejde na tloušťku‘, vám tedy není nic platné.

1 / 2