6. srpna 2014
Je tu čas dovolených a s ním zase ta otravná otázka: Jak rychle zhubnout do plavek? Poradíme vám, jak shodit až 5 kilo za 5 dní, a známe triky, díky kterým budete vypadat štíhlejší hned teď. zn.: bez námahy!
1 / 2

Dovolená je zaplacená, nové plavky už máte připravené v kufru, ale místo toho, abyste se těšila, až se v nich poprvé projdete kolem bazénu, přepadá vás při každém pohledu na ně úzkost? Zbytečně. Ještě máte dost času připravit své tělo (a mysl) na to, abyste si v bikinách dokonale užila léto. Sledujte náš manuál.

Blesková dieta
Tak předně, zcvrknout se rychle o několik velikostí není ani zdravé, ani reálné, ale když cítíte, že nějaké to kilečko, dvě, tři, pět je přesně to, co vás dělí od spokojenosti, máte během pěti dnů šanci svého cíle dosáhnout. Výživová specialistka Zoe Harcombe z univerzity v Cambridge vám doporučuje svoji dietu, která vám zaručí, že se budete cítit líp. A bez stresu. Nemusíte hladovět, počítat kalorie, vařit si speciální jídla z roztodivných ingrediencí ani si zmenšovat porce… A přitom můžete zhubnout až pět kilo za pět dní. Jistě, má to háček: Můžete sice sníst, kolik chcete, ale ne úplně od všeho. Podstatou diety je vynechat ze svého jídelníčku potraviny a nápoje, po kterých se přibírá a které šroubují na maximum nekontrolovatelné chutě.

„Většina dietních rad, které dostáváme (Jez míň! Sniž svůj denní příjem na 1000 kalorií! a podobně…), je od základu špatně,“ myslí si Zoe Harcombe. „Pokud hladovíme nebo jíme jen nízkotučné potraviny, naše tělo udělá všechno pro to, aby se vypořádalo s tím, co mu chybí. A to je příčina všech těch ,žravých orgií‘, které vás vrátí zase na začátek.“ Při sestavování diety vycházela z toho, že nejvíc stravovacích potíží (včetně obezity) jsme si způsobili sami v posledních letech, a proto je nejzdravější jíst přirozeně, tedy v souladu s přírodou, a vyhnout se výmyslům potravinářského průmyslu.

Kromě problematických potravin si můžete dát cokoli a jak často chcete, takže nikdy nebudete mít hlad. A to je jeden z důvodů, proč je tuto dietu tak snadné dodržet. Její další výhodou je i to, že je krátká. „Ono to funguje, protože na těch pár dní se dokáže zmobilizovat každý,“ říká Zoe Harcombe. „Většina zhubne asi dvě kila, ale znám i lidi, kteří shodili pět kilo. Když vidíte za tak krátkou dobu výsledky, povzbudí vás to k tomu, abyste se zdravé stravy držela i nadále.“ Podle Zoe nejen zhubnete, ale také pocítíte příliv energie a prostě vám bude skvěle. Tak vzhůru do toho!
P.S.: Dieta je sestavená na pět dní, ale můžete si ji protáhnout až na dva týdny. Potom pomalu do stravy zařaďte celozrnný chléb, těstoviny a brambory, jen je nemíchejte s tuky.

1 / 2