23. července 2014
Že se dá ve vodě jen plavat? Omyl, do bazénu můžete vjet už i na kole. Seznamte se s novými ‚mokrými‘ sporty.
1 / 2

Ať již hodláte shazovat kila, zformovat si postavu nebo si vylepšit kondici a vytrvalost, zamiřte k plaveckému bazénu či na koupaliště. Ani tam si totiž nemusíte odepírat svůj oblíbený druh pohybu.
 
Aqua kick box
Bouchnout si, kopnout, udeřit, to všech­no jde i pod vodou. Jen odpor vám nedovolí udeřit tak silně, voda vše ztlumí. Jednoduché cviky, při nichž si nejen můžete bezproblémově vybít zlost, zvládne každý, navíc se pobavíte. Kombinují se prvky z kick boxu, taichi i třeba taekwonda.

Aqua fitness
Při hodině využíváte pomůcky, které pomáhají zvětšit odpor vody. Díky tomu se zlepšuje adaptace těla na zátěž a snáze se rozvíjejí svaly a vytrvalost. Jednoduše si na ruce nasadíte rukavice – jakési packy, které vypadají jako plovací blány – do rukou čapnete činky a makáte. Také se využívají nejrůznější disky nebo totemy, spálíte přes tisíc kalorií.

Aqua aerobic
V českých krytých bazénech už poměr­ně zdomácněl. Voda vám sahá přibližně do poloviny hrudníku, v hlubších bazénech se cvičí s nadnášecími pásy (někdy se pak cvičení nazývá deep aqua aerobic). Odpor vody při jednotlivých cvicích pomáhá k rychlejšímu formování postavy, cvičí se prvky známé z běžné­ho aerobiku. V některých bazénech zavedli i funky aqua aerobic – zábav­né cvičení s pomůckou, takzvanou vod­ní nudlí, které zefektivňuje cvičení, a to především posílení břišních svalů.

Aqua spinning
Milujete jízdu na kole, ať už na normálním, nebo spinningovém? Vyzkoušejte si i jízdu ve vodě. Trenér pustí dynamickou hudbu a vysvětlí, jakou si naložit zátěž. Díky odporu vody si pořádně protáhnete tělo a promasírujete svaly. Cyklotrenažér ve vodě se navíc nenatřásá, jako když jedete po kamenité stezce, takže se hodí i pro ty, kdo mají problémy s klouby. Navíc má příznivé účinky na páteř. A na fyzičku jakbysmet. Cvičení najdete i pod názvem aquabike.

1 / 2