10. prosince 2010
Považujeme se za zasloužilé znalkyně diet, ale ještě pořád se máme co učit...
1 / 2

Sklenka café latte a džusu k snídani, k obědu lahvinka coca-coly, během dne pár hrnků čaje s cukrem či narychlo vypitá ochucená minerálka. Podtrženo sečteno, takový pitný režim v sobě schovává přibližně osm set kaloriií, tedy třetinu doporučené denní dávky. Pravda je krutá, ale nesnažte se nápoji nahrazovat jídlo, tělo kalorie z nápojů a pokrmů odděluje. Pokud tedy vyměníte tuňákový salát k večeři za horkou čokoládu, svému tělu moc neprospějete.

>> Rajčatový džus (150 ml = 21 kalorií)
Rajčatový džus je skvělým zdrojem protirakovinové živiny lykopenu. Díky vitaminu A, C a draslíku se řadí mezi nejzdravější nápoje. Je skvělý pro svůj nízký obsah kalorií, ale jestli vám nechutná, vyměňte ho za mrkvovou šťávu.

>> Coca-cola light (330 ml = 1 kalorie)
Základní informace vypadá nevinně. Má to ale jeden háček. Dietní kopie je nadopovaná umělými sladidly a hodně okysličená. Takové nápoje nelítostně narušují vaše zuby a odplavují minerály z kostí. Pokud jste na coca-cole závislá, omezte její množství pouze na jednu denně.

>> Coca-cola (330 ml = 140 kalorií)
Obvyklé množství populárního nápoje v klasické skleněné lahvičce obsahuje asi sedm čajových lžiček cukru. Bílý cukr mimochodem také ničí naše zuby. Coca-cola je sice povzbuzující pití, ale obsahuje zbytečně vysoký podíl cukru a co se týče výživových hodnot, nemá vám co nabídnout. Sáhněte raději po zdravější minerálce s ledem a šťávou z celého citronu.

1 / 2