12. července 2014
Chcete být štíhlá a krásná? Pak musíte být v první řadě zdravá!

Comfort eating
Je velký rozdíl, jestli jíte proto, abyste zahnala hlad, nebo proto, abyste se cítila lépe po psychické stránce. Co můžete udělat pro to, abyste se tohoto zlozvyku zbavila?

1 Naučte se rozpoznat fyzický pocit hladu. 
Abyste se ujistila, že ho odlišíte od hladu emocionálního, položte si otázku: Jak moc hladová doopravdy jsem? Fyzický hlad vychází ze žaludku a narůstá pozvolna, emocionální vychází z úst a vzniká náhle. Pomůckou vám může být stupnice od 1 (velký hlad) do 10 (vůbec žádný hlad). Pokud odhadnete svůj hlad na 5 a více, jídlo si zakažte.

2 Vyrovnejte se s city.
Přepadne-li vás psychologický hlad, zavřete oči, zhluboka dýchejte a pátrejte po emocích jako úzkost, stres či smutek. Podaří-li se vám je poznat, snadněji se s nimi poperete i bez jídla.

3 Odhalte své ‚spouštěče‘
Chuť mlsat se většinou objevuje ve stejných chvílích. Čeká vás nepříjemná schůzka? Odkládáte úkol, do kterého se vám nechce? Budete-li na tyto momenty připravená, dokážete změnit své stereotypní chování hned v počátcích.

4 Pomozte si berličkami.
Na lednici si přilepte lísteček s nápisem: Mám opravdu hlad? Nedokážete-li emocionální hlad přemoci, vypijte nejdřív sklenici vody či čaje a pak zavolejte kamarádce, které se už dlouho chcete ozvat. Mezitím možná na své vnitřní puzení
zapomenete.