20. června 2014
Kdo nechtěl nikdy zhubnout, nechť hodí kamenem! Zeptali jsme se známých žen, která dieta se jim osvědčila...
1 / 3

VEČER BEZ SACHARIDŮ
KARLA MRÁČKOVÁ, MODERÁTORKA: „Málokdy držím ‚zaručené‘ drastické diety – nikdy mi žádná nezafungovala, aniž by se nedostavil jojo efekt. Mojí největší dietní vychytávkou je odpolední a večerní vynechání sacharidů. Přílohy jako pečivo, rýži, brambory či těstoviny si prostě po poledni odpustím. Poslední jídlo si dávám kolem šesté večer. Vypadá to nenápadně, ale když se na sebe naštvu, protože nejsem spokojená s váhou, skvěle to pomáhá. Za dva týdny se dostanu o konfekční velikost níž, takže toto považuji za funkční dietku bez náporu na psychiku – v podstatě si odříkáte jen půlku dne a to přece není žádný extremismus!“
VÝZVA: „Někdy sním o tom, že bych si dala dietu bez cukru a sladkého, protože cukr považuji za stejně škodlivou věc jako třeba nikotin, ale bohužel je to moje slabost, takže bych to dlouho nevydržela.“

JÍST PRAVIDELNĚ!
LUCIE JANOTOVÁ, MÓDNÍ ŘEDITELKA: „Nejúspěšnější dietou, kterou jsem kdy držela, byla pravidelná životospráva.  Musím se přiznat, že mi trvalo v životě poměrně dlouho, než jsem se k tomuto poznatku propracovala. Vždycky jsem byla poměrně hubená, ale o plochém bříšku jsem si mohla nechat jen zdát. Samozřejmě jsem jako každý člověk v životě vyzkoušela hodně způsobů, jak to změnit… Jíst málo, zeleninu, maso ano, maso ne, bez příloh, s přílohami, hodně pít, málo pít, nejíst po páté hodině, jíst jenom dopoledne, polévky ano, polévky ne, ale výsledky byly mizivé. Když se k tomu všemu přidaly problémy se štítnou žlázou, věděla jsem, že s tím musím něco udělat. Tehdy se staly dvě věci – přečetla jsem si knihu Juliana Michaelse Zvládněte svůj metabolismus a objevila jsem cvičení pilates na reformerech v pražském studiu More Than Pilates. V čem Michaelsova dieta spočívala? Jíst, jíst a jíst! Nedovolit tělu, aby mělo hlad, a pamatovat si, že kručení břicha je špatné znamení. Dobrou zprávou je, že jsem mohla jíst prakticky cokoliv. Jen jsem nesměla být líná a ráno si připravit snídani (např. žitný chleba se šunkou, sýrem a čerstvým špenátem), svačinu (nakrájenou mrkev, ředkvičky, okurky nebo jablko), oběd (většinou thajské jídlo s rýží, ale nebála jsem se ani dát si moji oblíbenou svíčkovou s knedlíkem), odpolední svačinu (jogurt) a večeři (třeba pečené kuře s bramborem). Opravdu jsem jedla, na co jsem měla chuť! A k tomu pořád pila litry a litry vody!“
NEJEN ŽIVOTOSPRÁVA: „Podstatnou částí proměny mojí postavy byl pohyb! Třikrát do týdne jsem ráno vyrážela do studia More Than Pilates na hodinu cvičení pilates na reformerech plus běh. Za 6 měsíců jsem zhubla 7 kilo! Možná si řeknete, že to není hodně… Nenechte se mýlit! Svaly jsou vždycky těžší než tuk. Důležité jsou pro mě proto centimetry, hlavně ty v pase.“

1 / 3