8. prosince 2010
Přemýšlíte, jak proplout seriálem vánočních večírků a neohrozit své křivky? Tady je pětice užitečných tipů.
1 / 2

Vánoční večírky totiž představují zvýšené riziko. Podle průzkumů přibereme už dva z průměrných tří vánočních kilogramů ještě dřív, než svátky vůbec propuknou! Předvánoční firemní akce na tom mají u mnoha lidí velký podíl – svou podstatou. Ve společnosti uvolněně se bavících lidí, z nichž alespoň dva známe, máme (jak praví vědecké výzkumy) tendenci sníst o třicet až padesát procent více jídla. Mlsání je zkrátka nakažlivé! Zachráníte se buď vlastní železnou vůlí – ale pak se připravte na nežádoucí pozornost kolegů, když nebudete jíst ani pít – nebo dodržením následující pětice pravidel.

1. Nebuďte pasivní

Jestliže je to jen trochu možné, navrhněte letos večírek s pestřejším programem, než je posedávání v pronajaté restauraci. Zkuste přemluvit kolegy k nějaké fyzické aktivitě. Co třeba bowling? Za minutu bowlingu spálíte sedm kilokalorií! Nechce se jim? Dámy touží předvést večerní šaty. Tak dobrá – nezkusí alespoň karaoke? Protože při karaoke vydáváte přibližně stejnou energii jako při bowlingu. Na vánočním večírku se chopte každé příležitosti tančit a po návratu domů se snažte neodbýt procházku se psem. Shoďte střevíčky a hurá na noční pochod – spálíte až 360 kcal a rozhýbáte trávení. Jestli se sama bojíte, možná by vás doprovodil ten přitažlivý kolega z vedlejšího oddělení…

2. Nechoďte tam hladová

Domnívat se, že když nebudete celý den pořádně jíst, můžete si večer dopřát víc lahůdek z lákavého rautu, je to nejhorší, co můžete pro svou linii udělat. Jednak v návalu vlčího hladu spořádáte mnohem víc jídla, než jste původně měla v plánu. Ale navíc hladem vystresované tělo z něj energii preventivně ihned uloží do tuků. Jak má vědět, že nenastávají horší časy? Jestliže vás čeká večírek, stravujte se průběžně během dne a nezanedbávejte pitný režim. Lépe pak večer snesete i alkohol.

1 / 2