1. června 2014
Na první pohled to vypadá jako holé šílenství, příznivci hot jógy však na tento fenomén poslední doby nedají dopustit. Během 90 minut cvičení v místnosti vyhřáté na 42°C totiž můžete spálit až 1200 kalorií.
1 / 2

Dá se vlastně říct, že kalorie doslova roztavíte, a to v proudech potu, který z vás během ‚jógy v teple‘ nepřetržitě poteče.  Mezi zvědavce, kteří nedokázali odolat pokušení, aby hot jógu vyzkoušeli, jsem se zařadila i já. Několik lekcí klasické jógy, hatha či power jógy už jsem měla za sebou, což mě vedlo k přesvědčení, že si s jogínskými pozicemi poradím s přehledem – i ve čtyřicetistupňové výhni. To jsem se ale hodně přepočítala. Během 90 minut jsem propotila i kalhotky a několikrát (stejně jako ostatní začátečníci v místnosti) jsem si musela udělat nedobrovolnou přestávku. Jak se lidově říká – byl to pěkný ‚záhul‘, nicméně jsem odcházela s pocitem, že jsem si dala opravdu do těla. Konečně, s tím po lekci hot jógy odcházejí všichni – bez rozdílu.

Na saunu zapomeňte
Stejně tak jako jóga samotná, není ani hot jóga jen o spalování kalorií. „Je důležité nezapomenout, že vyplavený stres a celkový pocit je mnohem důležitější než to, kolik spálíte tuku,“ říká Petra Daňhelová, majitelka studia HOTYOGA42. „Praktikování hot jógy pomáhá mimo jiné krásně vybalancovat a posílit veškeré svalové skupiny v těle, zbavuje bolestí zad a kloubů a oživuje sexuální apetit“ vypočítává Petra Daňhelová jednoznačná pozitiva cvičení hot jógy. Především pak ale poskytuje uvolnění od stresu a napětí, s nímž většina z nás dnes bojuje. O účincích na tukové polštáře není jistě potřeba hovořit. Jde o jedno z mála cvičení, kde se při vytrvalosti výsledky na těle projeví opravdu záhy.

„I tady ale pochopitelně záleží také na stravovacích návycích klienta, jeho metabolismu a intenzitě cvičení…“ upozorňuje cvičitelka. Že vás pobyt v ‚sauně‘ nebere, natož pak praktikování jogínských pozic? Zahoďte obavy, hot józe můžete klidně propadnout i v případě, že saunování nepatří mezi váš oblíbený způsob relaxace. Petra Daňhelová, která v roce 2011 založila studio HOTYOGA42, je toho jasným důkazem. „Před svou první lekcí hot jógy jsem se té zkušenosti děsila, protože ani já nejsem velký fanoušek sauny. Nejdříve jsem byla ráda, že už to mám za sebou, ale pocit, který se dostavil potom, mě opravdu překvapil – byla jsem vyčerpaná, ale také zvláštně uvolněná a zrelaxovaná. Po pár lekcích už jsem si na teplo zvykla,“ vzpomíná Petra.

Při hot józe místnost nedosahuje tak velkého tepla jako v sauně, pokud tedy nezapomínáte dýchat nosem, nebude pro vás pobyt ve vyhřáté místnosti tolik náročný, nicméně je to stále dost velké teplo na to, aby se z vás řinul pot. Některá studia nabízejí pouze 90minutové lekce, a to i pro začátečníky. Tu jsem poprvé absolvovala i já a přiznám se, že jsem už po necelé hodině prožívala neskutečná muka. Petra Daňhelová uznává, že 90 minut je pro nováčka přeci jen velké sousto, proto se rozhodla do rozvrhu zařadit i 60minutové lekce, které už na začátečníky nepůsobí tak strašidelně – ať už z hlediska fyzičky nebo času. Velkým pozitivem této aktivity je i fakt, že s ní můžete začít v každém věku. „Mým cílem bylo, aby si mohl zacvičit opravdu každý, proto jsem pečlivě vybírala a sestavovala lekci s ohledem na věk. Vždyť i já budu stárnout a stále chci být účastníkem lekce,“ usmívá se Petra Daňhelová. Obliba hot jógy navíc stoupá také u mužů, takže si nebudete připadat jako na dalším ‚ženském cvičení‘. „Neobávejte se svých možností, ty se začnou měnit den za dnem,“ uzavírá cvičitelka.  

1 / 2